• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Jag är 12+1 idag och har också kub på måndag. Känns lite nervöst.

Jag tycker också att jag känt lite bubbel och pirr nedanför naveln.

• Juliette

Dag 100 idag!! Håller med Anneh, tiden går jättefort!

Emellanåt tänker jag också att jag kanske bara inbillat mig allt. Och jag ska inte på UL förrän i v 20!! Hade varit skönt att veta att nåt lever där inne... Men det gör det väl? Magen växer ju ;).

• Sommaren12

Hörrni, helt naturliga tankar att få för sig att det är tomt men don't worry, ni ska se att där är fullt med liv när ni är på kub!

Jag vaknar också alltid vid fem-tiden numera och då tar det ett tag innan jag somnar om. Irriterande!

• LiJon

Kommer inte ihåg, men tror det var Gadget som skrev om smärtan i vänstra skinkan? Jag har haft likadant ett par veckor, det har strålat ut från svanskotan och känts mest när jag varit igång mycket på jobbet. Men igår blev det sju resor värre, såå ont på båda sidor av svanskotan, som att en kniv på vardera sida kilat sig fast... Har till och med haft ont i natt så att jag vaknat till och från. Googlade foglossning och fick upp en bild som visade att "fogarna" bak just sitter på varsin sida svanskotan. Så antagligen är det det. Trodde aldrig jag skulle få det såhär tidigt (v. 14), och hoppas verkligen inte att det blir värre. Har ett tungt jobb men vill absolut inte bli sjukskriven.

Annars är jag mest nervös inför RUL om två veckor, två veckor går ju fort men nu känns det som en evighet verkligen... Vill kunna se framemot det med spänning men är mest orolig bara,  tycker magen "stått still" på senaste och känner mig inte så jätte-gravid, förutom lätt illamående på kvällarna, lite ömma boobs och så förstås foglossningen nu då

Grattis till er som gjort lyckade KUB och UL och fått se de små, härligt!

• RockTheRebell

Vi ska berätta för hans sida av släkten på söndag min närmaste familj vet eftersom vi driver ett familjeföretag. Men inte de utanför kärnfamiljen. De får nog också veta på söndag. Alla träffas o magen avslöjar mig fast det bara är 12+0. Hållt mig från o träffa folk tills nu typ från de senaste veckorna. Va på möte igår med flera kollegor o de trodde nog de försökte va lika smidiga som jag försökte vara.. xD ska bli skönt o inte behöva hitta de bylsiga kläderna i garderoben längre

• Sommaren12

Tycker det är så skönt sen vi gjorde det officiellt. Många har sett det på min blogg och sen grattat där eller på facebook så nu sprider det sig i ilfart! Skönt att slippa låtsas, klä sig i stora döljande kläder och framförallt går tiden snabbare. Jag räknar inte längre, plötsligt är det bara mån och ny vecka igen. :) känner mig så avslappnad.

• capy
    Bellatrixx skrev 2012-02-08 15:44:57 följande:
    tack för alla mattips :) ska börja äta lite mer fil o sådär till, för att jämna upp lite. har proppat i mig en massa igår så idag mår jag bättre, skönt!  

men jag är såå glad, idag har jag bokat tid för 3D/4D ultraljud!! Vad häftigt det kommer bli.  
    någon mer som har planer på det?  
    Vad roligt med 3D, har för mig att jag sett nånstans att du bor i Norrköping? Var ska du göra detta UL? Bor också i Norrköping, så det är därför jag är nyfiken :)
  • Gadget

LiJon: det var jag som hade ont i skinkan. Tycker jag ser ett samband mellan smärtan där (och i ländryggen och blygdbenet där jag också får ont) och när jag gått mycket eller det värsta som är när jag städat här hemma. Dammsuga dödar fogarna! Och jag som ska föreställa hemmafru.
    Vad var det du jobbade med? Kan man inte ge dig en annan typ av uppgifter eller att du åtminstone slipper de tyngsta bitarna?
    Tänkte just det när jag hade som mest ont förra veckan att om jag haft ett kroppsarbete hade det knappt gått.
    Man ska vara rädd om sig...

För övrigt går jag också in i v 16 idag. Börjar på något vis närma sig halvtid. Galet!

• FruFoxy

Vad mysigt att det är så många som känner av krabaten!
    Själv har jag haft hoppningar/sprattel i magen sen v. 9-10 men vet att det bara är mina tarmar som tar några glädjeskutt ibland. För en vecka sen hoppade hela magen till några gånger, såg precis ut som sparkar, haha. Min mage är verkligen konstig!
    Tror nog inte jag kommer vara helt säker på att det är riktiga sparkar jag känner förrän efter v. 20 (för detta känns exakt som sparkar från bebisen men vet att det inte är det eftersom jag har haft så ibland som ogravid också). Med de andra har jag känt efter v. 18.

Idag är det äntligen dags för inskrivning! Trots att det inte är första gången man är i svängen så känns det lite pirrigt och förväntansfullt Hoppas de inte ringer från skola/förskola och säger att nån av ungarna är sjuka innan jag hinner dit bara *biter mig i läppen*.

Svar på tråden Augustibebis 2012