• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • any19877

Jag läser ekonomprogrammet på högskolan. Efter bevisens födseln kommer jag har bara 2 terminer kvar. Tänkte läsa en på distans å sen skriva min c uppsats;)

• NiniMe

Så då har man varit hos bm idag på Hälsosamtal men vi körde på och tog inskrivningen med Men jag ska komma dit en gång i jan för att lämna lite prover Så glad att jag fick samma bm som innan....

Jisses vad ni skriver här Och kul med alla nya

Jag har redan köpt mammakläder... Men jag använder kläder annars också som jag kommer kunna ha under graviditeten, leggings och oversize tröjor....
    Idag har tröttheten slagit mig flera gånger om, hann inte vila innan jobbet idag så det känns... SÅ NU knooppar jag i säng  

• Melwin Tilly

Hittade hit till er andra..

Vi plussade igår men oron för tidigt mf är stort då vi fick mf två ggr i okt o nov förra året.

Hoppas på att denna gång ska gå bra å jag mår inte bättre av att gå o vara orolig över att ett ytterligare mf kan inträffa..

Brösten är tunga o ömma, trött, lätt illamående som kommer o går o stort sug efter konstiga blandningar av maträtter..

• UmmAminah

jag har inte många symtom men jag stinker oxå svett som nån annan sa.
    jag brukade kunna gå en hel dag emellan 2 duschar utan att ha börjat lukta svett (men duschar så klart då ändå)
    men nu STINKER jag dagen efter. trevligt trevligt.
    o så fick jag några blodstipor i snoret när jag snöt mig 2 dagar.
    känslomässigt blir jag helt tår ögd av att läsa ett kort fint ord språk bara... puh...
    men im loving it =)
    så här 2 dagar efter bim kan jag nog säga att jag börjar få känningar i brösten.. det strålar o värmer lite idom ibland.

• Lilja85

Pluggar till sjuksköterska. Har ca en timme till praktiken med buss, men har vansinnigt svårt för tidiga mornar i vanliga fall. Graviditet hjälper tydligen inte till...

• Ellenbmt

Har ömma bröst jag med. Och jäkligt lätt till tårar!

• Augustimamman

Kul att se att så många pluggar! :) Jag har precis börjat plugga ett program inom media på universitetet så det blir ju två år till när jag kommer tillbaka. I min klass är i princip alla direkt från gymnasiet och har helt andra saker i huvudet än barn så det känns skönt att höra att fler här pluggar för jag känner inte att de kommer förstå mig och mitt val på samma sätt...

Jag jobbade i flera år ända tills jag började plugga nu så min föräldrapenning kommer bli densamma som om jag jobbat vilket känns skönt i alla fall. 

• sanning och konsekvens

Ja, det emotionella planet är verkligen upp och ner.
    Kan ju hoppas det blir stabilare med veckornas gång.
    Inte alls vart så känslig såhär tidigt med mina andra barn..  

• natlup

Är det någon mer här som har fått en hård å svullen mage? Hur mycket jag än försöker så går det inte att dra in den :p

Svar på tråden Augustibebis 2012