• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Jag tecknade försäkring idag, den gäller i och för sig inte förrän från vecka 24 tror jag.. Men tänkte att lika bra och ha det gjort!

• O Hanna O

appropå drömmar: När jag var höggravid med sonen...skulle fugelsang precis upp i rymden första gången...på något sätt hamnade även jag där med mage och värkar...och fugeLsang himself var barnmorska! det va nog den konstigaste drömmen jag har haft!

• sommar83

Hej och välkomna och grattis till alla nya som kommit hit, nu är vi verkligen ett stort gäng!
    Har varit lite off senaste dagarna. Vi hålle rpå med att planera renovering här hemma. Förra renoveringen höll vi på med för fullt när jag väntade dottern, och det drog ut så på tiden så jag drog sista strykningen av att måla köksskåpen kvällen innan värkarna började.
    Den här gången ska vi vara ute i god tid. För att ha ett sånt stort projekt och småstress när man är höggravid är inte skoj. vi hade köpt ny lägenhet så därför blev det så.
    Här är symtomerna som trötthet, illamående och förstärkt luktsinne i full rulle. Har svårt att äta för illamåendet och bara att ge dottern mat kan ta emot.

• sommar83
    FruFoxy skrev 2011-12-07 10:04:26 följande:
    Vad jag lider med alla er som mår illa! Hoppas det ger med dig snart för er.

Har precis kommit hem efter att ha lämnat lilla missen till veterinären för en kastrering. Snacka man känner sig som världens sämsta när man säger hej då och hon ser på en med sina stora runda kattögon. Men vem orkar stå ut med kattlöperi stup i kvarten? Inte jag iaf som fått stå ut med det varannan vecka sen ett halvt år tillbaka. Lite nervös är jag, men det borde gå bra!

Vad ska ni hitta på idag? Jobb och plugg eller nått annat roligt som står på tapeten?
    Undrar om jag ska slå in några julklappar idag *funderar* 
    Borde inte vara ngn fara, jag kastrerade min katt när hon var 1 år och hon är 4½ idag och hon är då sprecis som vanligt. Allt gick jättebra och hon hämtade sig jättefort. Har haft katt tidigare som kastrerats/steriliserats och det har oxå gått bra. Dom hämtar sig fort. Enda jobbiga för min katt var väl att dom sydde ihop med ståltråd för att dom inte ska slicka på såret, och det hade min katt svårt att inse, för hon slickade ändå och småjamade lite varje gång för det gjorde nog lite ont på tungan ;)
  • sommar83

En liten rolig grej som slog mig igår. Det är andra första och andra advent i rad jag är gravid :) Min dotter föddes ju den 18e dec förra året.

• Ari Gold

För mig var det längre sedan...men däremot har jag alltid varit gravid samma tid på året. Mina barn är födda 17:e augusti, 18:e augusti, 8:e september. Nu är jag beräknad till typ 9:e augusti men brukar gå över tiden någon vecka.

• Gadget
    Ari Gold skrev 2011-12-07 16:56:35 följande:
    För mig var det längre sedan...men däremot har jag alltid varit gravid samma tid på året. Mina barn är födda 17:e augusti, 18:e augusti, 8:e september. Nu är jag beräknad till typ 9:e augusti men brukar gå över tiden någon vecka.
    Konstigt det där att det blir så. Jag blev gravid förra året på nästan exakt samma dag som i år (skiljde 6 dagar) men det slutade ju inte så bra, och först nu var kroppen mottaglig igen.

Har ni planerat det så eller har det bara blivit? Det kanske är så att endel är skapta att bli gravid en viss tid på året? 
  • Ari Gold

Har bara blivit. Den som är född 18:e augusti 'r dessutom min bonus så jag har inget med den graviditeten att göra alls. Det tycks både vara jag och sambon som är överfertila den tiden på året alltså.

• FruFoxy

Många med tidigare augusti-barn! Min tvåa är född i slutet av aug-07. Men sen har jag ett decemberbarn + marsbarn också. 

Ari Gold:
    Häftigt med barnens födelsedagar Fyller du och din man år däromkring också? Hur gamla är era barn? 

Svar på tråden Augustibebis 2012