• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Vad jag lider med alla er som mår illa! Hoppas det ger med dig snart för er.

Har precis kommit hem efter att ha lämnat lilla missen till veterinären för en kastrering. Snacka man känner sig som världens sämsta när man säger hej då och hon ser på en med sina stora runda kattögon. Men vem orkar stå ut med kattlöperi stup i kvarten? Inte jag iaf som fått stå ut med det varannan vecka sen ett halvt år tillbaka. Lite nervös är jag, men det borde gå bra!

Vad ska ni hitta på idag? Jobb och plugg eller nått annat roligt som står på tapeten?
    Undrar om jag ska slå in några julklappar idag *funderar* 

• Ängel8401
    Augustimamman skrev 2011-12-07 08:57:18 följande:
    Ni som bärjat må illa och kräkas, vilken vecka är ni i?
    Började må illa rejält v 7 den här grav, förra mådde jag inte illa en enda gång.  
  • Stövelkatten

Jag är faktiskt lite orolig för den stora, stora magen... Kan det betyda att något är fel? Och ja, jag vet att tarmarna svullnar osv, men det beror fortfarande på en graviditet. Hur som helst, den är ju så väldigt stor! Känns lite jobbigt... Och extra jobbigt förståss att den inte går att gömma.

• O Hanna O

mått illa sen vecka 6,,,kör åksjuke tabletter för att orka med mig själv! är konstant hungrig dock! vill att det ska bli vecka tolv vill vara "normal" igen!

någon mer än jag som har problem med nummer två? har inte fått något ur mig på snart e3nvecka kannske lite illamånde på grund av det med...har laddat upp med torkade fikon samt aprikoser!

• Kosmos katten
    O Hanna O skrev 2011-12-07 10:35:44 följande:

mått illa sen vecka 6,,,kör åksjuke tabletter för att orka med mig själv! är konstant hungrig dock! vill att det ska bli vecka tolv vill vara "normal" igen!

någon mer än jag som har problem med nummer två? har inte fått något ur mig på snart e3nvecka kannske lite illamånde på grund av det med...har laddat upp med torkade fikon samt aprikoser!

Jag har samma problem. Är totalt stenhård. Har försökt käka katrinplommon men det hjälper inte ett alls.
  • Carolines Secrets

Frufoxy: härligt att ha möjligheten till att vara hemmafru!! Skulle gärna vara det just nu då jag är så trött hela tiden att jag knappt orkar läsa kurslitteraturen :(

Kommer inte jobba mer än 50 % under småbarnsperioden. Svårt och klara av mer då hem och barn kommer vara en heltidssysselsättning bara det!

Nu ska jag krypa ner under täcket och läsa en kursbok (pärm till pärmläsning gäller för denna kurs så behöver iallafall inte ta anteckningar :) )

• natlup
    Stövelkatten skrev 2011-12-07 10:33:15 följande:
    Jag är faktiskt lite orolig för den stora, stora magen... Kan det betyda att något är fel? Och ja, jag vet att tarmarna svullnar osv, men det beror fortfarande på en graviditet. Hur som helst, den är ju så väldigt stor! Känns lite jobbigt... Och extra jobbigt förståss att den inte går att gömma.
    Min mage e likadan. Den är jätte svullen och hård. Folk har redan börjat kolla lite på. Som du sa så går det inte att dölja det så bra. Men jag kan tipsa dig om Mamma-leggings från H&M, super sköna!

• Gadget
    O Hanna O skrev 2011-12-07 10:35:44 följande:

Jag har varit trög sedan plusset men kan ändå gå varje dag. Fast trots det är det som en ständig känsla av att man inte blir tömd om ni ursäktar detaljerna.

Har du provat linfrön? Lägg ett par matskedar hela linfrön i blöt i några timmar och svälj ner. Inte så kul, men det hjälper lite. Jag tipsade även någon i början av tråden om "Frukt och Fiber" som finns på apoteket i tärningar, ser ut som ett paket buljongtärningar ungefär. 
  • Gadget

Idag har jag siktat in mig på att gå till simhallen och simma någon halvtimme eller så. Hoppas jag inte får en tröttattack precis då, lätt att tappa motivationen....

Är det fler än jag som har katt? Vad måste man göra för att få i sig ev. Toxoplasmos? Slicka på fingrarna efter att man kommit i kontakt med det från kattoan eller efter att man gosat med katten?
    Sambon tömmer numer kattlådan jämt (yes!!! ), men jag låter ju inte bli att gosa med katten, därför undrar jag hur lätt det smittas.
    När jag var hos läkaren och lämnade alla andra blodprover ska de ha tagit prov för att se om jag redan blivit smittad tidigare och då är immun om jag förstod det rätt, men får väl inte svar förrän nästa besök om lite mer än två veckor. 

• Stövelkatten
    Gadget skrev 2011-12-07 11:07:34 följande:
    Idag har jag siktat in mig på att gå till simhallen och simma någon halvtimme eller så. Hoppas jag inte får en tröttattack precis då, lätt att tappa motivationen....

Är det fler än jag som har katt? Vad måste man göra för att få i sig ev. Toxoplasmos? Slicka på fingrarna efter att man kommit i kontakt med det från kattoan eller efter att man gosat med katten?
    Sambon tömmer numer kattlådan jämt (yes!!! ), men jag låter ju inte bli att gosa med katten, därför undrar jag hur lätt det smittas.
    När jag var hos läkaren och lämnade alla andra blodprover ska de ha tagit prov för att se om jag redan blivit smittad tidigare och då är immun om jag förstod det rätt, men får väl inte svar förrän nästa besök om lite mer än två veckor. 

Byt inte i lådan och slicka inte katten i baken, så ska det nog gå bra. :) Gos och liknande är helt okej. Men tvätta händerna ofta. (gäller ju rätt generellt faktiskt)
Svar på tråden Augustibebis 2012