• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Liza1989

Jag tycker tröttheten känns som att ha feber hela tiden.

Jag vet att jag måste plugga, och ändå klarar jag inte av det. 

• Ellenbmt

Min mage är mer som luftfylld... Nu tar vi natt här! Sov gott!

• FruFoxy

Oj vilka yrken och utbildningar ni sysslar med! Själv är jag "bara" hemmafru. Men trivs väldigt bra med det!

• Gadget

Hyfsat nyinflyttad i Tyskland hann jag inte hitta ett jobb innan jag blev gravid så jag är också "hemmafru". Tänker på er när jag får mitt förmiddagsillamående så där en timme efter frukost, att jag har tur som kan ligga på soffan då. Å andra sidan kanske tiden hade gått fortare om jag hade ett jobb att koncentrera mig på och inte bara räkna ner till nästa besök för att få se på bebisen osv.

• FruFoxy

Gadget:
    Hur kommer det sig att det blev en flytt till Tyskland?

• Gadget

Kärleken... Men jag trivs riktigt bra. Vi får se var vi hamnar i slutändan. Det måste väl beslutas innan skolstart eller så.

• Liza1989
    any19877 skrev 2011-12-06 22:28:20 följande:
    IMC: pluggar du i Stockholm ?
    Nej, i västra götaland.
  • Blomsterfröna

Jag e fortfarande mammaledig med dottern som är 13 månader, sen har vi eget företag som är säsong, men jag håller även på
    Starta upp en Webshop med barnkläder, så kommer ha fullt upp:)

• Augustimamman

Fyra dagar sedan jag såg plusset för första gången och jag är redan less haha! Jag vill bara komma i väg på första kontrollen! Pga julhelgerna som faller in precis lagom tills det vore min tur så blir det nog inte förrän efter nyår när jag gått in i vecka 11... :/ Evigheeeet!

Svar på tråden Augustibebis 2012