• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Blää va sämst ja mår. Vaknade vid 4 i morse och trodde ja skulle spy bara ja rörde på mig. Tog 1,5 timme innan ja somna om och nu har jag suttit på tuben, super koncentrerad så ja inte skulle kräkas.
    Så nu är de bara en tidsfråga till de händer.

-1,5 kg sen plusset..Inge vidare.

• babyhummingbird

Själv jobbar jag som privatlånemäklare och gjort det sedan april - 08. Måste säga att det varit väldigt svårt att koncentrera sig på arbetet på grund utav tröttheten.. Denna veckan har även illamåendet gått igång ordentligt med kräkningar och allt.. Var tvungen att stanna hemma ons - fre förra veckan.. Vill inte sjukskriva mig mer nu så kämpar med morötter, skorpor, klubbor och Gud vet va för att försöka att inte må illa.. Men man hade ju inte tackat nej till att bli sjukskriven ev vecka eller två tills det värsta illamåendet gått över.. Kommer bli en tung jul.. Men ändå fantastisk.. Att kunna ge syskon och morföräldrar detta som "julklapp" känns underbart :)

• Augustimamman

Ni som bärjat må illa och kräkas, vilken vecka är ni i?

• Kosmos katten
    Naimisen skrev 2011-12-07 08:46:06 följande:
    Blää va sämst ja mår. Vaknade vid 4 i morse och trodde ja skulle spy bara ja rörde på mig. Tog 1,5 timme innan ja somna om och nu har jag suttit på tuben, super koncentrerad så ja inte skulle kräkas.
    Så nu är de bara en tidsfråga till de händer.

-1,5 kg sen plusset..Inge vidare.
    Samma här! Vaknade flera gånger av att det kändes som jag skulle spy. Kunde inte åka till jobbet idag. Ska dock på två möten i em som jag inte kan avboka så det är bara hoppas att det går över.

Fick tips på åksjuketabletter. Är det någon som har testat det?
  • Naimisen

Bullen- Går in i vecka 7 imorn. Men har mått illa sen innan plusset. Förra gången började de typ v8.

Kosmos- Ja testade de sist, men blev otroligt trött av dom. Men kräktes inte sist, så därför kändes de inte så viktigt

• Stövelkatten
    Naimisen & Kosmos Katten- Jag med! Ätit frukost och allt som en duktig tjej, men mår kakka... vet inte om jag börjar bli förkyld också eller om jag bara är lite varm för att jag mår illa. Ska nog köpa Postafen idag och se om det hjälper.
    Augustimamman skrev 2011-12-07 08:57:18 följande:
    Ni som bärjat må illa och kräkas, vilken vecka är ni i?

Jag är 5+6 idag, så sjunde veckan börjar snart. Har mått illa någon vecka eller så. Med sonen mådde jag lite, lite illa i två veckor, mellan v7-9, sen inget mer. Det varierar liksom.
    Min kompis mådde inte illa alls, hade över huvudtaget inga krämpor mer än ont i ryggen i slutet.  
  • babyhummingbird

Är i vecka sju idag! 6+0

• Kosmos katten

Jag har också mått illa sedan innan pluset men fick en paus förra veckan då jag inte alls mådde illa. Men det kom tillbaka igår, dessutom i värrre form. Förut mådde jag mest illa efter jag hade ätit, nu mår jag konstant illa oavsett om jag äter eller ej.

• lovisen01

Jag mår illa hela tiden i stort sätt. Men har inte spytt än, vilket jag är glad för! Då hade det varit väldigt svårt att dölja på jobbet. Jobbar som webbutvecklare och vill gärna vänta med att berätta för dom här att jag är gravid. 

Jag fick tid hos BM imorgon, vet inte riktigt varför jag fick en sån tidig tid, bokade via deras hemsida då jag inte vill ringa från jobbet. Ska iaf kolla mitt järn imorgon, för jag får alltid brist när jag är gravid, lika bra att kolla upp direkt.

Hade gärna varit hemma tills jag slutat må illa och varit så trött, men det är väl bara att bita ihop och hoppas det går över snart :)     

• lillhallon

Hej allihop!

Får man vara med i denna grupp?

Känner att jag behöver någon att bolla tankar och idéer med.
    Jag och min kille plussa i söndags 4/12, idag är vi i vecka 4+3. Såå spännande!

Vi är beräknade som jag kan se nu runt 9-11 augusti.  Glad  

Svar på tråden Augustibebis 2012