• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Jag äter också levaxin nu under grav.. Började med 50.. Men har nu gått upp till 75.. Hoppas det räcker! Får lämna blod var 4-6 vecka hela graviditeten är tanken för att kolla nivåerna.

• FruFoxy

Godisbit:
    Jag blev flyttad 10 dagar med vår första, från 19 nov till 29 nov (och kom ut som du nog vet, 19 dec. Den graviditeten var lååång). 

Tina lind:
    Gick precis och kolla och det är 50 mg jag tar, en tablett om dagen. Vad hade/har du för värde innan levaxinen och sen efteråt? Fick du reglera dosen efter det andra blodprovet? Vad bra att höra att det kan vara väldigt olika i graviditeterna. De andra gångerna jag varit gravid kollade de inte detta hormon så jag vet inte om jag haft problem med detta innan. Detta är säkert sista babyn för oss (men man vet ju aldrig ) och bra att veta att det isåfall inte behöver bli så att man måste knapra det igen!

• FruFoxy

babyhummingbird:
    Vad hade du för värde innan du började med levaxin, och sen innan du fick reglera dosen? 

• Sommaren12

Tar med levaxin, fast inte pga graviditeten. Har opererat bort sköldkörteln.

Nu har jag bokat resa till mamma i London, blir min 25e i ordningen, börjar känna mig som hemma där. Hon ska skämma bort mig med shopping till både mej och bebisen. Ska bli mysigt. Har ju tyvärr inte mamma på hemmafronten som jag ibland kunde önska nu när jag är gravid.  

• Tesdy

Ni som har haft Emmaljunga tidigare har ni varit nöjda? Min sons klasskompis föräldrar skall sälja sin smart Duo Combi och jag funderar på att köpa den. Vill nu ha lite råd från er.

• novaunique

Gadget:
    Vi har en Hartan V.I.P. Köpt 2006.
    Inte alls tung - jättelätt! Och går att fälla ihop så den får plats i minimalt bagageutrymme! Handtagen var jag inte överförtjust i till en början (man ska vrida till och så fälls det in utan att "vikas" som vissa andra vagnar) men det har gått bra, jag vande mig

• novaunique

Ellenbmt:
    Jag har tagit Citodon Vet att det "ska" vara ok. Men jag har ändå vansinnigt dåligt samvete och är rädd att jag tagit kål på lilla fjutt därinne. Får se på RUL på måndag...

• fru Elle

Ikväll har bebisen levt om inne i magen, har varit sparkar överallt.

Till vårt första barn hade jag Estelle och Stella på vår namnlista, men mannen gillade inte de namnen. Men jag tycker det är fint.

• Naimis

Så verkar magsjuka nr 2 för säsongen vara ett faktum för hela familjen.
    Vill bara få va frisk nu

Svar på tråden Augustibebis 2012