• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Gick det? Då ska jag föra det! Tack! Jag hittade ingenstans att kontakta...

• anneh

Ellenbmt: ja men gör det, jag bokade en box redan i december, men tappade bort numret ( dåligt att man inte får det till mailen) så jag bokade en ny igår och hämtade idag. Dom skriver bara upp numret samt ditt persnr på ett papper :)

• Karo77

J

fransyskan skrev 2012-02-23 09:18:39 följande:
    Oh, den har jag ju tom sett! Grön förpackning vid yogurtarna på Carrefour! Tack!!! Blir det ditt första barn i Frankrike? Har du redan bestämt vart du ska föda? Tycker det är jättemycket beslut som måste fattas på en gång. Vi bor i Yvelines så det finns ju en hel del sjukhus och kliniker att välja på också... För att lämna Frankrike och på tal om att börja "bygga bo" så har maken blivit helt skogstokig! Vi måste antingen flytta till en 3a på en gång eller så måste vi åka till IKEA imorgon och mäta baby-möbler och hitta ny soffa så att vi ryms alla tre. Jag blir helt matt

Jag har bott i frankrike i 11ar, gift med en fransman och vi har en son pa 5ar!!! Jà det ar lite knepigt men ta d'en tid du behover fatt hitta en Klinik som passar dig! I detta land ar det langt i fran Lika trygg som sverige. Jag har valt att foda pa privatklinik i Genève Kanns mer som i sverige
  • Karo77

Ursakta sprakfelen! Sa forbannat jobbigt att skriva med utlandska tel och datorer!

• Bellatrixx
    A R skrev 2012-02-23 16:58:31 följande:
    Idag ringde de från sjukhuset och sa att jag har urinvägsinfektion, Stafylocker B. Ska äta antibiotika och då jag är allergisk mot kåvepenin skulle jag få något annat. Jag frågade hur det kan påverka min graviditet och svaret jag fick var att det kan reta livmodern och ge sammandragningar. Jag har ju varit rätt öm i livmodern och tolkat det som växtvärk. Nu tänker jag att det kanske trots allt lett till mina blödningar?! Det ska inte vara någon fara för fostret men jag måste tydligen äta antibiotika innan förlossningen då det kan skada det nyfödda barnet. Hoppas inte förlossningen då startar för tidigt. 

Är det någon av er som har mer info eller erfarenhet?

Jobbigt med urinvägsinfektion, hur lång tid tog det innan du fick veta att det var just uvi du hade då?
    Men himla bra att de är så hjälpsamma och berättar hur man ska göra o sådär, kommer säkert gå toppen för dig. Man oroar sig för mycket men man får hoppas på det bästa! :) 
  • Tifan

AR: jag hade sk GBS, streptock B med sonen och gick äta antibiotika flera gånger under graviditeten pga uvi. När det var dags för förlossning så fick jag intrevenös antibiotika för att bebisen oxå skulle få i sig det. Jag mådde inte dåligt på något sätt under tiden :) hoppas att det var till någon hjälp :)

• mrsnoname

Hallå tjejer!
    Kom å tänka på en sak! Kan vi bada ute i sjö och hav som vanligt i sommar?
    Nån som har koll?

• Sommaren12

Erbjudandet gäller fre-sön denna helg så säkert därför ni inte hittade det idag på varuhuset.

• anneh
    mrsnoname skrev 2012-02-23 18:54:11 följande:
    Hallå tjejer!
    Kom å tänka på en sak! Kan vi bada ute i sjö och hav som vanligt i sommar?
    Nån som har koll?
    Ja det ska inte vara några problem, sålänge inte vattnet har gått :)
  • Albasmamma

Sommaren12: Tack för tipset om spjälsäng (jag har faktiskt kikat på den tidigare). Hoppas att jag känner nån som ska till IKEA i helgen. Vi har ca.13 mil till närmsta varuhus så jag är inte så lockad att åka fram och tillbaks bara för det.

Tror jag kände lite sprattel nu ikväll, har varit igång sen jag kommit hem från jobbet men nu när jag satte mig vid datorn fladdrade det till och jag tror det var bebisen. Men jag börjar tro att jag har moderkakan i framvägg.   

Svar på tråden Augustibebis 2012