• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas

Vecka 18 (17+0) idag!! Som jag säger varje vecka.. Shit vad fort tiden går! Sitter just i detta nu i soffan och njuter av Liten som gör sig påmind innifrån någon som känt sparkar utanpå magen än? Så fort jag lägger handen på magen slutar buffarna

• Blomsterfröna

Jag har inte känt så mkt än men är i vecka 16...
    Hur många ligger på rygg?? Jag gör de jätte mkt nu och blir orolig. Man ska väl inte göra de va jag har hört

• NiniMe
    Millas skrev 2012-02-26 08:47:46 följande:
    Vecka 18 (17+0) idag!! Som jag säger varje vecka.. Shit vad fort tiden går! Sitter just i detta nu i soffan och njuter av Liten som gör sig påmind innifrån någon som känt sparkar utanpå magen än? Så fort jag lägger handen på magen slutar buffarna
    Jag har känt lill sparka på utsidan faktiskt, första gången för en vecka sen, då var jag i vecka 16+5 tror jag det var.... Men det händer dock inte ofta hehe och det var en himla lyckoträff.. När jag hade magsjukan så kände jag på kvällen, sen när jag vakna på natten så var det full rulle i magen och jag la handen där och så sparka bebis... Har känt ett par gånger efter det... Men jag tror det är ganska ovanligt att känna så tidigt... Kände inte så tidigt med mina pojkar..
  • Sommaren12
    Blomsterfröna skrev 2012-02-26 08:57:49 följande:
    Jag har inte känt så mkt än men är i vecka 16...
    Hur många ligger på rygg?? Jag gör de jätte mkt nu och blir orolig. Man ska väl inte göra de va jag har hört
    Va?! Får man inte ligga på rygg? Oj, det kommer jag inte klara isf... Har svårt att sova på nåt annat sätt. Hur är det med att ligga på magen? Jag brukar göra den en stund innan jag somnar för det e skönt för ryggen, men det känns fel att trycka ihop allting och inte speciellt skönt längre heller för den delen...
  • Gadget

Blomsterfröna: jag är också en ryggsovare och passar på nu för jag gissar att det inte är så bekvämt när magen har blivit större.
    Jag har förstått att bebisen kan trycka mot någon blodåder och då stoppa blodflödet, men jag har utgått ifrån att jag skulle känna av det och först då kan man sluta med ryggsovandet. Hoppas jag inte har fel...

• NiniMe

Jag ligger på rygg, jag ligger på höger sida, jag ligger på vänster sida och jag ligger på magen... Tydligen sägs det att man ska försöka undvika att ligga på höger sida eftersom syretillförseln och allt det andra som går till moderkakan hindras upp lite eftersom någon pulsåder finns där som lämnar över till moderkakan... Men det finns inte mycket forskning på det... Ett land vad jag vet har forskat om detta och samband med plötslig spädbarnsdöd... Men jag tycker det är överdrivet och sjukt att lägga något som kan vara ett sammanträffande och kanske en ren tillfällighet.. Teorin och forskningen om det kan komma igen när man kan bekräfta att så är fallet.... Jag visste inte alls om att man skulle undvika att ligga på höger sida när jag var gravid med pojkarna och jag låg endast på höger sida varje natt i 9 månader * 2 pga foglossning.. Mina pågar mår bra och mådde även bra i magen....

På förlossningen så lägger dom gärna inte mamman på höger sida om barnet är stressat och inte syresätter sig ordentligt, men det är en helt annan situation... 

• Sommaren12

Nån mer som varit lite av en sjusovare innan och nu vaknar tidigt? 
    Jag börjar vakna till och vrida och vända på mig vid sjutiden och vid halv åtta ungefär är jag alltid klarvaken. Har fortfarande ett sådant slappt liv att jag inte riktigt vet vad jag ska göra när jag vaknar så tidigt, har inte så mycket sysslor att ta tag i liksom så det blir att jag ligger kvar, speciellt eftersom mannen fortfarande sover till tiotiden.
    Ställer den inre sovklockan om sig nu när man är gravid? Har varit såhär i säkert en månad iaf. 

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-02-26 09:39:42 följande:
    Nån mer som varit lite av en sjusovare innan och nu vaknar tidigt? 
    Jag börjar vakna till och vrida och vända på mig vid sjutiden och vid halv åtta ungefär är jag alltid klarvaken. Har fortfarande ett sådant slappt liv att jag inte riktigt vet vad jag ska göra när jag vaknar så tidigt, har inte så mycket sysslor att ta tag i liksom så det blir att jag ligger kvar, speciellt eftersom mannen fortfarande sover till tiotiden.
    Ställer den inre sovklockan om sig nu när man är gravid? Har varit såhär i säkert en månad iaf. 
    I mina andra graviditeter så blev det tidigare och tidigare, som tidigast vakna jag kl 04... Jag tror att kroppen ställer om sig faktiskt, för det som ska komma
  • lillakotten

Sommaren12: så hade jag det med förra graviditeten. Men denna gång så sover jag gärna till 9-tiden :). Synd att inte dottern gör det bara ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012