• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh
    Sommaren12 skrev 2012-02-23 19:39:06 följande:
    Anneh: tittade på din blogg. Vad är det för app du använde innan du skaffade angelsound?

Åh, vilken bra fråga! Har nämligen tagit bort den nu..

Det var en tjej i en annan tråd som tipsade om den nämligen, ska se om jag hittar den!  

• A R
    Bellatrixx skrev 2012-02-23 18:52:37 följande:
    Jobbigt med urinvägsinfektion, hur lång tid tog det innan du fick veta att det var just uvi du hade då?
    Men himla bra att de är så hjälpsamma och berättar hur man ska göra o sådär, kommer säkert gå toppen för dig. Man oroar sig för mycket men man får hoppas på det bästa! :) 
    Jag lämnade urinprov första gången för ca tre veckor sedan men då gjordes ingen odling. Det var förs i måndags, när jag fick lämna morgonurin som det skickades på odling och svaret kom idag. Så jag vet inte hur länge jag haft det. På ett sätt känns det skönt att få reda på det för jag tänker att det kanske är det som varit fel. Nu hoppas jag på att slippa blödningar och bara kunna njuta av graviditeten (fast det tar nog ett tag innan oron släpper).
  • A R
    Tifan skrev 2012-02-23 18:54:04 följande:
    AR: jag hade sk GBS, streptock B med sonen och gick äta antibiotika flera gånger under graviditeten pga uvi. När det var dags för förlossning så fick jag intrevenös antibiotika för att bebisen oxå skulle få i sig det. Jag mådde inte dåligt på något sätt under tiden :) hoppas att det var till någon hjälp :)
    Tack för ditt svar!
    Du kände alltså inte av att du hade GBS?
    Gjordes det flera odlingar för att se om det var borta? 
    Fick du äta antibiotika flera gånger pga det var kvar?

Som jag skrev skulle jag fått kåvepenin men är allergisk mot det och fick något annat istället, hoppas det är lika verksamt och att jag tål det. Vi åker till NY på lördag och blir borta en vecka och jag hoppas jag inte får nässelfeber där Förvånad. Om jag får det skulle jag sluta med tabletterna och ta tavegyl, men jag vet ju hur det kliar.
  • Mamma070912

Jag hade ont i flera timmar igår kväll och vaknade av magen i natt. Kändes som om bebben hade disko där inne, men det var bara tarmarna som hade hicka eller något. Blev bättre fram på dagen idag och sen har jag haft ont i livmodern hela dagen istället... Värker till gång på gång. Tänker att jag kanske har förstoppning, uvi och växtvärk i lite blandad kompott.
    Jag har inte varit på inskrivning än, tyckte inte det kändes så brådskande men nu är jag väldigt nyfiken på att alla världen är bra. Är 2 veckor kvar. Vi har bara 2 bm i hela kommunen och dom är helt överhopade med jobb. Jättesvårt att få tag på dom och att få tider

Tack för påminnelsen av boxen, hade jag helt glömt att jag bokat

Kul med en lite prinsessa! Jag hoppas att jag också får en, fast att jag redan har två Kan inte se mig själv med en liten kille... Antar att man lär sig snabbt

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Tifan

På mig så Visade sig genom ett vaginaltprov som det tog o det ska jag även göra denna gång. Åt antibiotika pga upprepade uvi annars så kände jag inga symtom på gbs alls! Jag tål inte heller kåvepinin utan fick något annat som jag tålde! De är jätte kunniga på vad du får o inte får äta :)

Hoppas att eran resa blir bra o du kan njuta av den! :)

• Ellenbmt

Godmorgon!

Hade lite sänggympa med sambon tidigt i morse, fick världens hårdaste livmoder. Läskigt! Är det sammandragningar? Hade inga märkbara sånna sist.....

• Sommaren12

Ellenbmt: Har inte själv råkat ut för det men hört att det är vanligt att få sammandragningar när man har sex.

Svar på tråden Augustibebis 2012