• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Har varit på spa i helgen med maken, var väldigt trevligt. Barnen sov över hos mormor och morfar och de hade det bra där med. Var ganska länge sen vi fick äta en middag på restaurang utan barnen. Till maten tog jag en alkoholfri öl från san miguel, den var god. Har inte sett den i butik själv men den kan jag rekommendera.

Imorgon blir det Vab igen, sonen har blivit väldigt konstig i magen. I början på februari var han magsjuk men nu är det något annat. Hans bajs är konstigt, har varit allt från svart till spenatgrön färg, slemmigt och han bajsar oftare än vad han brukar. Har inte varit med om det tidigare. Ringde 1177 och de tyckte vi skulle söka, varken bra med slemmigt eller svart bajs, svart kan tyda på blod. Men han är ganska pigg så vi går till vårdcentralen imorgon. Men om han fick ont och blev hängig skulle vi söka akut.

• Sommaren12

Nu har jag inventerat garderoben och rensat ut allt som jag inte kan ha eller inte kommer kunna ha inom en snar framtid. Tror ungefär halva garderoben rök. Det som är kvar är mestadels vinterkläder så till våren får det nog bli lite shopping så man har nåt att ta på sig när värmen kommer. Har i princip inga vår/sommarkläder alls.

Vilka fler fysiska butiker än H&M har mammakläder? Skulle behöva fler byxor med mudd, har bara ett par jag kan ha. Tyvärr hittar jag inte fler bra på H&M som sitter bra. Är rätt lång och deras byxor har en tendens att vara för korta. Behöver prova så vill inte köpa på nätet. Tips?
    Behöver också tips på träningskläder och var man kan få tag på en bra baddräkt till sommaren. 

• Sommaren12
    Millas skrev 2012-02-26 20:43:48 följande:
    Så glad jag blev för din skull nu Vilken lättnad för dig.. Inte roligt när man börjar inbilla sig att det inte finns något i magen
    anneh skrev 2012-02-26 20:51:25 följande:
    Härligt sommaren12! Visste att du skulle hitta tillslut, det är klurigt!
    Tack va fina ni är! Och tack för att ni finns och peppar när man är sådär skitskraj! {#emotions_dlg.flower}
  • novaunique

fru Elle: usch då, lät inget vidare med sonens bajs. hoppas det är ngt snabbt övergående.

sommaren12: jejj, härligt!! själv vågar jag inte lyssna nu, fast jag är TOKNOJJIG!!! RUL imorrn så det spökar massa tok i mitt huvud..

• Sommaren12
    novaunique skrev 2012-02-26 22:39:47 följande:
    fru Elle: usch då, lät inget vidare med sonens bajs. hoppas det är ngt snabbt övergående.

sommaren12: jejj, härligt!! själv vågar jag inte lyssna nu, fast jag är TOKNOJJIG!!! RUL imorrn så det spökar massa tok i mitt huvud..
    Åh så mysigt med rul! Det är bara hjärnspöken ska du se, allt kommer va fint! Ha så mysigt imorgon!
  • astro

Har inte varit här så mycket. Har varit lite nere och saknat lust att kommunicera. Sedan kom jag på att jag alltid blir deppig ungefär v 17 - v  21 och det fick det faktiskt att kännas lite bättre.

Nu väntar jag mest på RUL. 

• Ellenbmt

Astro- jag med! Sist blev jag jätte deprimerad v 19... Nu är jag glad åt våren, hoppas det håller i sig, jag fokuserar på solen!

• Naimis

Godmorgon ladies!
    Solen skiner och de gör de ju lite lättare att kliva ur sängen på morgonen.
    Igår införskaffade jag mig mitt andra par mammabyxor på HM, deras mamma denim leggings satt ju skit bra. Hatar bär byxor blir för vida i benen, de ja köpte förra veckan var slim leg modell men kommer ändå behöva sys in. Däremot tråkigt att alla de jeans med snygg tvättning är utsvängda eller raka, hoppas de kommer in nåt nytt senare.
    Nu blev de svarta ett par vanliga och ett par vaxade.
    Köpte även en prickig knytblus och en super fin tröja i hallonrött, svårt att förklara hur den ser ut men finstickad, figursydd och lite veckad under brösten för att en stor mage ska få plats.
    Fanns även i blå/vit randig och hallon/natur randig.
    Den hallonröda har jag idag och känner mig faktiskt riktigt fin.
    Annars var jag lite besviken på utbudet, men de kanske finns mer om man går på ett större ställe.

Ha en fin dag tjejer!

• Hejåhå

Redan RUL! Det känns som evigheter till mitt. Eftersom jag blev framflyttad 9 dagar på kuben (felaktigt om ni frågar mig ;)) så kommer jag inte göra mitt förrän efter påsk. Enligt mina beräkningar är jag då i v 20+

Svar på tråden Augustibebis 2012