• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    Millas skrev 2012-02-25 22:20:56 följande:
    Angående det om att dina dubbelslag försvann efter att ha pratat med bm så brukar jag säga att det bästa botemedlet för att bli frisk är just att ringa läkaren Det brukar ge bra effekt!
    Ja, precis! Glad
  • O Hanna O

Kille blir det en Samuel

Tjej blir det en ingrid! 

Jag kände också i vecka 12, nu kan tilloch med sambon känna riktiga rörelser...varje kväll så har knoppi ett gympa pass...då brukar sambon hälsa lite och prata med magen! Sen har jag märkt att det rör sig mer om vi lyssnar på musik!   

Jag har 8 dagar kvar till Rul, i dalarna får man alltid tid så sent....kommer vara i vecka 20!

Så den 5 mars klockan 10 ska vi få se knoppi och kannske vad som döljer sig där inne!   

• Aprilia1977
    Naimis skrev 2012-02-26 08:11:46 följande:
    Bebistatueringar är ju ett super ord!
    Jag har ju fördelen att vara lite mörkare i hyn så mina bristningar syns inte speciellt mkt och med lite sol så försvinner dom ytterligare.
    Och dom har blekts eller ändrat nyans, i början var dom lite rödare än dom är nu.
    Fick inte extremt mkt, 3-4 som är lite bredare men dom når knappt över byxlinningen, och några mindre på höfterna, några på brösten men dom syns inte alls längre.
    Bristningarna kan jag faktiskt leva med, skulle va värre om jag fick en hudpåse kvar på magen som man inte kan träna bort.
    Då är det bara till att vänta och se, med spänning... eller kommer jag att bli förskräckt?Foten i munnen Undrar just vad sambon kommer att säga...hmm...
  • Aprilia1977
    NiniMe skrev 2012-02-26 09:54:34 följande:
    I mina andra graviditeter så blev det tidigare och tidigare, som tidigast vakna jag kl 04... Jag tror att kroppen ställer om sig faktiskt, för det som ska komma
    ojojoj.... ok... det låter ju farligt. Här går jag och är supertrött runt 20-tiden och ligger och vrider och vänder på mig när kl är 3-4 på morgonen...hmm..
  • Sommaren12

LiJon: min kompis hade också för litet badrum för skötbord och de köpte en sån Hensvik. När det var dags att byta hämtade de en liten kanna med vatten. Verkade inte så himla omständigt faktiskt.
    Har själv litet badrum och funderar på sån att ha i badkaret men tycker det verkar bökigt när man ska bada. Alternativt köper vi nåt enkelt och har ovanpå tvättmaskinen.

• Aprilia1977

Snart dags att sätta sig i bilen och köra de fem timmarna tillbaka till Sthlm, tråkigt. Brukar vara bortskämd med att ha min egna chaufför med mig..men ibland är man tvungen att klara sig själv....

Här i Växjö är det fantastiskt väder, ska ut på en liten promenad, hoppas att även ni har det superfint där ni befinner er!

Killevippen!
    Äpple

• Millas

Lijon: vi hade sånt man sätter på badkaret sist och på den fanns det plats under för blöjor och tvättlappar och sånt. Men att ha skötbord någon annanstans än badrummet skulle inte jag stå ut med! Tillgång till rinnande vatten är ett måste för oss. Denna gång kommer det bli skötbord på badkaret på övervåningen och bara ett vanligt skötbordsunderlägg på bänken i tvättstugan på nedervåningen.

• Sommaren12

Nu ska jag snart ut i solen och träffa lite blivande Familjelivsmammor i min stad! :) Spännande och nervöst! Ha en skön solig dag hörrni!

• 05091112

Okej då är det antagligen bebisen jag känner ddå (13+4 idag)

HUR känns det på er?
    Jag har aldrig känt det dära fladdret utan det är mer som om något "petar" inifrån. 
    Och så kändes det två gånger rätt tätt och nu har det varit stilla sen igår.  

• LiJon

Sommaren12; ja jag vet inte, tycker också det känns bökigt på något vis. Ett annat alternativ är att vi tar bort badkaret och passar på att skaffa egen tvättmaskin (känns som det kan vara smidigt också när man har en bebis istället för att behöva vänta på tvättid i över en vecka.. ) och har skötbädd på den, eller bara ställer in ett skötbord där istället.

Millas: Tack för input! Man har ju liksom ingen erfarenhet av att ha en bebis hemma... Det bästa och mest praktiska vore såklart att ha nära till vatten, men jag är ändå sugen på att prova skötbordet i sovrummet. I värsta fall får man väl bara inse att det var helt opraktiskt och sälja det eller nåt.. Har sett en del bloggare som haft det och det verkar funka bra, får se helt enkelt.

Vi är på jakt efter en trea dock. Var och kikade på en jättecharmig gammal trea mitt i stan i fredags, med öppen spis och ovanlig planlösning. Den höll på och renoveras men köket skulle de inte göra något åt, det var mörka furuluckor och brun-oranget kakel och jag kände att jag inte skulle stå ut med det Badrummet var inte mycket större där heller och trappen upp till lägenheten var smal och svängd och det känns inte heller så jättesmidigt med litet barn. Vi har första "tjing" på den och ska ha bestämt oss idag men jag tror det blir nej där. Förhoppningen är att hitta en större lägenhet med större badrum så löser sig skötbordsproblemet själv...   

Svar på tråden Augustibebis 2012