• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Jag har också caremaxx och jag var i v.15+ första gången vi skulle lyssna men det gick ju verkligen inte, jag hörde bara min puls därinne... Sen har jag bara hört bebisen en gång efter det..... Skitsvårt att höra, men jag tror det är för bebis har gått om plats fortfarande och min bm säger att man hör det lättast och bäst om man lyssnar där bebisens rygg är... Svårprickat...

• Ellenbmt

Natlup- vi har en britax jättenöjda men vet inte vilken av alla vi har tyvärr. :) dåligt svar men iaf!

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-26 17:51:31 följande:
    Köpte caremaxx angelsounds idag. Har provat två gånger men hittar inte hjärtljudet. :( Fler som inte hittat? Blir nojjig nu. Åh detta var ju precis anledningen till att jag skulle låta bli att köpa en, dumma mej! :(
    Trycker du lite med mackapären? Man hör inte så mycket alls om man bara lägger den mot magen, och så gör ju inte heller barnmorskan. Och som sagt, det rör sig om millimeter. Trots att bebisen har mycket plats nu så brukar den kura långt ner mot blygdbenet på mig, åtminstone när den är i vila.
    Det tar en bra stund att hitta rätt om man råkar börja på fel ställe och ska leta igenom magen millimeter för millimeter.
  • novaunique

Sommaren:
    Jag har ibland inte heller hittat hjärtljuden! Det beror heeelt på var och hur den ligger därinne, så ta det bara lugnt.

• Sommaren12

Är 15+6 idag så tycker iaf inte det borde va problemet. Skönt att höra att fler har svårt, innan tycker jag det låtit som det varit så lätt för folk att hitta. Har provat två gånger idag, satt i soffan först och sen provade jag ett par timmar senare när jag låg ner. Höll säkert på en halvtimme varje gång. Vänster om och kanske tre cm nedanför naveln hörde jag massa oväsen, nästan som något slog mot dopplern ibland och far runt där inne men inget annat å det e ju inte alls säkert att det var bebisen. Är dessutom glapp i mackapären. Stänger jag luckan på baksidan så glappar batteriet så måste använda med den öppen. Ska nog gå tillbaka med den.

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-02-26 19:42:21 följande:
    Är 15+6 idag så tycker iaf inte det borde va problemet. Skönt att höra att fler har svårt, innan tycker jag det låtit som det varit så lätt för folk att hitta. Har provat två gånger idag, satt i soffan först och sen provade jag ett par timmar senare när jag låg ner. Höll säkert på en halvtimme varje gång. Vänster om och kanske tre cm nedanför naveln hörde jag massa oväsen, nästan som något slog mot dopplern ibland och far runt där inne men inget annat å det e ju inte alls säkert att det var bebisen. Är dessutom glapp i mackapären. Stänger jag luckan på baksidan så glappar batteriet så måste använda med den öppen. Ska nog gå tillbaka med den.
    Låter ju onekligen inte rätt, gå tillbaka med den! Oavsett om det är det som gör att du inte hittar pulsen eller inte, så ska den ju inte glappa. Bästa position att hitta för mig är liggandes på rygg med knäna uppdragna. Ligger jag helt platt på rygg får jag verkligen trycka in dopplern för att höra något, och det känns ju faktiskt inte så skönt.
  • Sommaren12

Jag hittade bebisens hjärtljud!!! Hjärta

Skulle precis ge upp och där var det! Starkt och tydligt och ingen tvekan om att det inte var mitt eget. Snabbt som tåget gick det, räknade dock inte pulsen. Massa sprattelljud och grejer runt omkring också. Tror jag letade för långt upp innan, hittade det nere vid blygdbenet. 

Nån som vet hur man smidigast spelar in? Har en mac och vet inte vilket program jag kan spela in med eller hur jag gör. Försökte med röstmemon på iphonen men funkade inte. Skulle så gärna vilja spela in så mannen får lyssna, han e på jobbet nu.

Sen ska jag låta bli den tills jag ev oroar mig igen efter rul nån gång... :P 

• Millas
    Sommaren12 skrev 2012-02-26 20:40:00 följande:
    Jag hittade bebisens hjärtljud!!! Hjärta

Skulle precis ge upp och där var det! Starkt och tydligt och ingen tvekan om att det inte var mitt eget. Snabbt som tåget gick det, räknade dock inte pulsen. Massa sprattelljud och grejer runt omkring också. Tror jag letade för långt upp innan, hittade det nere vid blygdbenet. 

Nån som vet hur man smidigast spelar in? Har en mac och vet inte vilket program jag kan spela in med eller hur jag gör. Försökte med röstmemon på iphonen men funkade inte. Skulle så gärna vilja spela in så mannen får lyssna, han e på jobbet nu.

Sen ska jag låta bli den tills jag ev oroar mig igen efter rul nån gång... :P 
    Så glad jag blev för din skull nu Vilken lättnad för dig.. Inte roligt när man börjar inbilla sig att det inte finns något i magen
  • anneh

Härligt sommaren12! Visste att du skulle hitta tillslut, det är klurigt!

Svar på tråden Augustibebis 2012