• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Hummingbird- Ja shit denna djungel. Du kommer säkert fram till något bra :). Fick du förresten samma BF på rul?

• Ellenbmt

Sommaren har du kollat på peach? Den väger bara sju kilo...

• Ellenbmt

25års kalas idag! Fick en Superfin tunika av sambon från jc! Impad! Han brukar aldrig kunna hitta kläder? :)

Bakar tårta nu med dottern och det kladdas rejält!!

• Hejåhå

Godisbit: känner igen mig med nattvaken. Det är så irriterande att springa på toaletten och inte kunna somna om. I natt låg jag och stirrade i taket i 2,5 timme och preciiiiis när man somnat vaknar dottern och då är det bara att masa sig upp. Fattar inte att det inte går att somna om när man är dödstrött på dagarna. Jag ligger och tänker för mycket!

• babyhummingbird

Naimis: Fick den 2/8 istället för 1/8.. Ska försöka ändra det i listan. Skönt att bara blev flyttat en dag.

Vi har blivit bjudna på bröllop där sambon skall vara bestman den 28/7... Får se hur det kommer gå! Håller tummarna för att jag klarar att vara med och att hon kommer tidigast den 29/7 :)

• Sommaren12

Ellenbmt: ja det var den vi tittade på. Tog av liggdelen och den var väldigt tung. Försäljaren sa att hela vagnen vägde 15 kg. Isf lite skillnad mot Cameleon som väger 9. Kanske ska man titta igen, har inte helt släppt den. Vi bor i lägenhet på 2a våningen utan hiss så får ha vagnen i barnvagnsförrådet och då vill jag kunna bära upp sovandes bebis utan för mycket problem. Så som liggdelen till peachen vägde så kan jag inte tänka mig den men finns det nån slags mjuklift man kan köpa och ha i den? Har förstått att man kan ha mjuklift i en del duovagnar.

• NiniMe

Ahh idag har vi varit och tittat på vagnar... Och jag är ganska klar med vad jag vill ha för typ av vagn.. Svängbara framhjul, gärna punkteringsfria... Lätt att fälla ihop och smidig att köra, och ett bra/billigt pris... Så jag trodde jag hade hittat ett fynd.. Babytravel Milano.... Så idag åkte vi och titta på den och så besviken jag blev...  Styret var konstigt långt, men annars var den helt ok, stor och bra sufflet också för soliga/blåsiga dagar men styret störde mig som attans, så nu får jag leta annat... Är sugen på en bugboo cameleon, men det får bli en begangnad en.....  Ja vi får se..

• Tina lind

Hoppas ni alla haft/har en skön helg! Själv har jag fyllt 27 och haft lite kalas med närmaste familjen, att fylla år när man har barn känns rätt så onödigt :P Men jag fick en jättefin present, en ny mobil av min familj jättegulligt och jag blev väldigt rörd!

De senaste två nätterna har jag bara varit uppe och kissat en enda gång! Jag har dessutom sovit underbart gott och djupt och drömt helgalna drömmar om mördare och vatten. Med sonen blev kissandet på nätterna bara värre och värre till han kom ut. Så jag är helt förstummad :P Måste vara min livmoder som ligger på ett annat sätt denna gång? Hoppas det håller i sig ett tag :) Bebisen rör på sig varje dag nu och klämmer jag när jag ligger på rygg tycker jag mig känna den :) Vecka 18 nu, 17+0. Två veckor kvar till rul, då ska den få bli en hon eller han. Så spännande!

Sommaren12: Brio happyn har större liggdel än buggan, den är bredare. Och så finns det en bottenplatta som man kan fälla upp och plats för sele, perfekt innan man börjar med sittdelen. Men jag tycker happyn är rätt så tung, inget att dra upp för trappor om man bor i lägenhet...men liggdelen är lätt och har handtag på sidorna ett stort + för "gunget" i vagnen. 

Hade jag bott i lägenhet hade jag nog kört på min brio sing, lätt att fälla ihop och lätt att ta med liggdelen MEN liggdelen har inte handtag utan man får lyfta i bärhandtaget på sufletten vilket blir tungt när bebisen blir större...Men underredet är så smidigt att fälla ihop och lätt att bära. 

Jag funderar på att beställa brio double wave på barnvagn.se är det någon av er som beställt vagn där? Tycker egentligen den vagnen verkar rätt så klumpig men jag måste ha en där man kan ha barnen emot sig och där båda sitter bra. Sedan har jag möjlighet att ha vagnen i ett förråd på tomten så jag behöver inte böka in den. Så det blir en sådan. Lär ju bli en hel del öppna förskolan och parkbesök för mig i höst.... :)  

Nu ska jag utfodra ettåringen som varit ute med mig i några timmar, av döma av overallen, vantarna och skorna har han fått med sig halva gegget från tomten in :P

Hoppas ni har en fin söndag och lika soligt och vårigt som här i Huddinge :)

• Sommaren12

Tina Lind: tycker med gunget var bra i happyn men håller inte med om att liggdelen är bredare än buggan. Det var faktiskt ett av våra minus på happyn att den såg så smal ut, iaf med mjukliften. Ska iväg igen och känna och klämma lite mer.

Ni med cameleon: kan man ha en mjuklift i liggdelen? Och hur gör man när de vill börja sitta upp innan man använder sittdelen? Bunkra upp med kuddar?

• Blomsterfröna

Grattis till er som fyller år idag och har fyllt :)

Vilket underbart väder vi har. Får besök senare av ett par kompisar så ska grilla lite:)
    Blev grymt sugen på jordgubbstårta:)

Svar på tråden Augustibebis 2012