• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Hej på er, härligt att höra om lyckade RUL och grattis till er som fyllt år också!

Vi har haft en toppenhelg, strålande sol och takdropp. Men känner av foglossning om jag anstränger mig för mycket. Gick en långpromenad och drog barnen på kälke i fredags och jag hade ruggigt ont på kvällen. Får ta det lite lugnare tror jag så det inte blir värre.

O Hanna O: Om ni är säkra på att det är den vagnen ni vill ha så skulle jag slå till. 2000kr rabatt är ju rätt mycket.     

• Kampis
    Gadget skrev 2012-03-04 18:04:40 följande:
    I vad för vagnar kan man fälla upp ryggen i liggdelen?
    Är det bara i "riktiga" liggvagnar eller går det även i någon av alla dessa vagnar som verkar vanligast där man byter ut sittdelen mot en liggdel?

Vad är "riktiga" liggvagnar?  Jag anser nog att det är  just de som är riktiga liggvagnar, men det kanse är olika vad man tycker :)

I emmaljunga edge duo (alltså separat ligg - sittdel) finns det ryggplatta i liggdelen. 
  • Mamma070912

Baby och barn idag Fick fyndat massor och ungarna hade väldigt kul, en väldigt bra dag. Tyckte det var lite tråkigt att min mage inte syns ett smack bara, när så många gick runt och stoltserade med fina magar.

Det goda livet: Såg en skotskrutig vagn idag när kl var 10 30 ca, fullproppad med grejer... var det du?

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Tina lind

Gadget- Vet inte riktigt vad du menar för vagnar. Men jag kan svara på de jag själv haft. I Brio sing fanns det ingen ryggplatta att fälla upp på liggdelen och det tyckte jag var rätt så dåligt för det gick inte att bullra med kuddar bebisen gled ned och låg i konstig ställning istället :P Och har man en liten fyra-fem månaders på vintern som vi kommer ha då är det inte lätt att bullra med kuddar, då måste man ju ha påsar med att ha kuddarna i så de inte blir blöta av snö eller regn...

I Brio happyn finns det ryggplatta! Dock köpte jag den när min bebis var fem och en halv månad så då gick jag direkt på sittdelen. Men denna gång är planen att ha den liggdelen, när jag väl bara är ute med den minsta i alla fall...

O Hanna O- jag hade slagit till, 2000 är ju jättebra rabatt!

Albasmamma- Jobbigt med foglossning, hade du det i förra graviditeten? Gör det ont i bäckenet ut mot höften då? Dum fråga kanske men jag har inte haft foglossning.

• Albasmamma

Tina Lind: Ja, jag kände av det i slutet av förra graviditieten. Svårt att beskriva men det gör ont i ljumskarna och fram över blygbenet, iaf för mig. Tror det är rätt varierande smärta.

• babyhummingbird

Barnvagnsdjungeln är verkligen stor.. Har varit hundra på Bugaboo Cam redan innan jag blev gravid.. Men nu är vi mer inne på en brun Stokke Xplory.. Ska nog kika på båda inne på Babyproffsen och jämföra fördelar/nackdelar.

Svar på tråden Augustibebis 2012