• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

hej tjejer, sista veckorna av examensarbetesplugg sen kan jag bara ägna mig åt att planera för bebis som ni andra kanske kan :)

Men måste ändå fråga er för att lugna mig lite, jag är snart i v.19, har knappt kännt bebis förrän sista dagarna tror jag. Ibland sticker det till runt revbenen, kan det vara bebis?

Har haft det ganska stressist sista veckorna så hinner liksom aldrig sätta mig ner och känna efter om bebis rör sig där inne, men på nätterna, när jag äntligen ska sova tycker jag att det rör sig på något konstigt sätt som jag aldrig känt innan, måste väl vara bebis?

Men kan bebissparkar/bebisrörelser gör lite ont?  är det ovanligt sent att inte känna bebis förrän v.18? blir lite nervös när man läser om gravida som kan känna redan i v.13, men det är väl så klart jätteolika.

Hoppas alla mår fint och hittar rätt i barnvagnsdjungeln, om 1-2 veckor ska vi ta tag i all rolig bebisplanering :) 

• Ellenbmt

Konstigt sommaren, chassit väger bara 8,9. Jag mindes fel vikt, men kan omöjligt väga 15 med sittdelen för den bär min dotter enkelt! Då måste liggdelen alltså vägra drygt 5 kilo? men vi har bara vagnen i sittutförande. Hur son hellst superlätt i trappor, vi bodde på 3 våningen med förråd en trappa ner i källaren.

• RockTheRebell

Hej hej! Idag är det 15+0 här =) Kom och tänka på det där med "boandet". Jag trodde inte jag hade börjat direkt. Men sen tänkte jag lite och kom på att jag är väldigt väldigt mycket hemma nu, och vill vara. Förr var jag mest hemma och vände om man jämför hehe. Jag var tvungen att åka och göra nåt minst 1 gång om dagen nu kan jag vara hemma och bli "kinkig" om jag "måste" åka och göra nåt haha och försöker synka det med något annat.

Jag tar examen först 1a juni så här är det en del plugg kvar. Fast april har jag läst in så då kommer jag vara hemma för att göra sista rycket i hela maj. Tänkte nog vänta till dess med största delen av inköpen mm.

• Sommaren12

Ellenbmt: det var försäljaren som sa 15 kg. Nu när jag kollar på hemsidan tror jag det stod 9 kg för chassit och drygt 4 kg för liggdelen. Tyckte cameleon var lättare. Men ska kolla igen, inte bara du som pratar gott om den. :)

Issan8: som förstföderska är det helt normalt att börja känna från kanske mellan v 17-20 vad jag läst. Jag har varit osäker på fladdret jag började känna i v 16 eftersom mina tarmar rycker lite i vanliga fall och det känns typ likadant tycker jag. Sen igår känner jag ordentliga buffar 16+5 och de känns lite lätt utanpå magen. Känner det mest när jag varit uppe och rört mig ett tag och sedan lägger mig ner på rygg. Känns kanske 6 cm nedanför naveln och ut på sidorna. Omföderskor kan ofta känna det tidigare, en del redan i v 13. Skulle säga att det är helt och hållet normalt om du inte känt nåt än, jag tycker själv jag är tidig, trodde inte jag skulke känna så tidigt förrän kanske v 20. Det du känner vid revbenen tror jag är nåt annat, orimligt att bebisen skulle kännas ända där uppe. De gillar tydligen att röra sig på nätterna. När man går omkring så vaggas de till sömns har jag läst och när vi blir stilla så vaknar de till. Min svägerska kände inte bebisen förrän v 23 och över huvudtaget var den inte speciellt livlig därinne. Bara en gång under hela graviditeten sa hon att han sparkade till ordentligt. När min kompis var i v 19 la jag handen på hennes mage och fick en riktig karatespark så det är himla olika för alla. Oroa dig inte, det kommer och det är en jättemysig och bekräftande känsla! :)

• Fyran2012
    NiniMe skrev 2012-03-04 13:35:55 följande:
    Ahh idag har vi varit och tittat på vagnar... Och jag är ganska klar med vad jag vill ha för typ av vagn.. Svängbara framhjul, gärna punkteringsfria... Lätt att fälla ihop och smidig att köra, och ett bra/billigt pris... Så jag trodde jag hade hittat ett fynd.. Babytravel Milano.... Så idag åkte vi och titta på den och så besviken jag blev...  Styret var konstigt långt, men annars var den helt ok, stor och bra sufflet också för soliga/blåsiga dagar men styret störde mig som attans, så nu får jag leta annat... Är sugen på en bugboo cameleon, men det får bli en begangnad en.....  Ja vi får se..
    Jag har oxå provkört Milanon, men jag tänkte inte på att styret var långt.. Tror det blir en sån för oss iafGlad
  • lillakotten

Sommaren: jag tror inte att det får plats en mjuklift i buggan. Vår dotter är född i oktober och med bebis, ytterkläder och åkpåse så fanns det inte jätte mycket utrymme kvar. Men en grym vagn förutom sittdelen som dottern hatade! Denna gång så har vi köpt en teutonia spirit s3 med mjuklift då det verkar grymt smidigt att bara bära med sig om bebisen sover. Buggan var ganska jobbig att bära liggdelen på.

• Naimis

Sommaren- Du får plats med mjuklift. Det finns ringar i bottenplattan man sätter fast en sele i om man sätter dom upp i liggdelen, så bullar man upp med kuddar.

• Issan8

tack sommaren för kloka svar, känner ofta som du skriver av bebisen när jag lägger mig ner på rygg. Hoppas kunna känna mer snart för det är ju så mysigt.

Apropå buggabovagnen så har vi också funderat på den, verkar smidig å i bra kvalité men jag tänker på de små framhjulen, på vintern i massa snö, fastnar inte såna små hjul då? Eller är dom så bra att dom klarar hårda vintrar? ingen höjdare att stå där i snömodden när det inte är plogat och knappt kunna dra fram vagnen menar jag, vad tror ni?

• Fyran2012

Apropå att känna bebisen..jag väntar mitt fjärde & känner fortfarande inte min & jag är nu i vecka 15. Magen har blivit stor, men jag kan heller inte känna livmoderkanten..vart ungefär sitter den i vecka 15?

Svar på tråden Augustibebis 2012