• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Är i Malmö och lyxar lite. Har fikat och shoppat och nu ska mannen skämma bort mig med trerätters på vår favoritrestaurang.

Kollade även på vagnar. iCandyn som jag varit så inställd på föll oss inte alls i smaken, den var ju jättetung, 15 kg! Annars var den ju fin. Nån som vet om man kan ha en mjuklift i den? Har insett att vi definitivt behöver en mjuklift... Brio Happy var ganska stor och lång men den är vi lite intresserade av ändå. Tyckte dock att den såg så smal och trång ut för bebisen... Blev kär i buggan Cameleon men har hört att det är dålig kvalitet på den. Nån som håller med? Vi är mest inne på den nu. Ni får gärna kommentera mina tankar kring dessa tre modeller...

• Randiga Rut

Aprilia: Kanske en sammandragning? Jag hade väldigt få första gången men nu känner jag minst ett par per dag, särskilt om jag gått mkt eller ansträngt mig. Inget farligt men kolla med bm om de börjar komma väldigt ofta eller sitter i länge.

• babyhummingbird

Hej allihopa! Hade en underbar dag på baby och Barnmässan i Göteborg och gjorde många fynd. Dock så är jag inte så säker på mitt val av vagn längre.. Var så inställd på Bugaboo Cameleon.. Men på mässan provade vi en Stokke Xplory och den verkade helt underbar! Särskilt i "Winter edition". Någon som har erfarenhet av denna vagn eller känner någon som har det? För oss står det nu mellan den och Buggan... Guuuud vad svårt!

• Aprilia1977
    Randiga Rut skrev 2012-03-03 19:30:47 följande:
    Aprilia: Kanske en sammandragning? Jag hade väldigt få första gången men nu känner jag minst ett par per dag, särskilt om jag gått mkt eller ansträngt mig. Inget farligt men kolla med bm om de börjar komma väldigt ofta eller sitter i länge.

Låter inget vidare om det skulle vara så, har känt massor med stickningar i magen hela kvällen. Men får väl ta det lugnt nu... (men känner inte att jag anstränger mig).
  • Hejåhå

Sommaren: kvaliteten på Buggan är bra och Bugaboo verkar ha väldigt bra service gällande ev. reklamationer. Om det är chassit som krånglar får man ett nytt, aldrig att man behöver lämna bort vagnen för reparation.
    Jag har en cam 2007 och den går som tåget och är flitigt använd.

• astro

Här härjar influensan, småbarnen har haft hög feber och alla andra har varit krassliga i olika varianter (utom, konstigt nog, min äldsta dotter).

Nu hoppas jag innerligt att jag blir bättre snabbt för jag har RUL på måndag och det vill jag ju inte missa för allt i världen! Sjutton ta influensaeländet! 

• Sommaren12

Så underbart!!! Kände nyss de första sparkarna med handen på magen! :) Ganska diffusa sådana, mer som små buffar, men helt klart var de där. Synd att vi är hos svärföräldrarna och sover i varsitt rum, önskar att mannen var bredvid nu ju! Men så underbart, blev alldeles tårögd! 16+5 idag. :)

Hoppas ni har en skön helg! Har själv haft en supermysig dag!

• godisbit

Kunde inte somna om efter nattligt toabesök så här sitter jag nu. 14+0 idag och magen känns som ett svampmoln. Det är som att bebis och livmoder  får allt vanligt fluff att bara välla över, ser mer ut som överjäst bulldeg än en "bulle" i magen! Igår fick det bli klädshopping: ett par större stretch jeans, några längre toppar och faktiskt även några gravidtoppar. Gravidbrallor passar inte riktigt ännu, jag köpte ett par i panik när magen blev mer och mer svullen för några veckor sen men de sitter inte uppe (de är sköna att gå i hemma men funkar inte på jobbet). Gravidtopparna var sköna och framförallt längre så de inte kanar upp och visar det fina gummibandet runt byxknappen =) 

Passade på att fylla en stor förvaringskasse med kläder som inte längre funkar och jag gissar att det kommer samlas några sådana kassar i källaren innan augusti! =) 

Igår blev det även en fika med en kompis och jag berättade då om bebisen. Hon blev jätteglad för vår skull men det är ändå lite kluvet eftersom hon och hennes man har försökt i flera, flera år utan att det blivit ngn bebis ännu. Ena stunden pratade vi bebis och graviditet och nästa stund IVF och barnlöshet... men livet är ju så dubbelt ibland och som hon själv sa så blir det ju nu en till bebis i bekantskapskretsen som hon kan mysa med!  

Ska se om jag kan somna om nu... gäspningarna börjar smyga sig på... 

• Naimis

Sommaren- Buggan är de bra kvalitet på. Bra service om något skulle gå sönder och lätt att få tag på reservdelar.
    Dessutom tror jag att de är 3 års garanti på dom, jag kanske har fel och de bara gäller donkeyn men då är de 2 år annars.
    Jag har haft en ny, och en av mina vänner har haft 2 begagnande med ett par år på nacken och har inte haft problem alls.

Hummingbird- Har ingen erfarenhet av den. Däremot tycker jag de är otroligt smart med den höjbara sitsen.

• babyhummingbird

Naimis: Ja alltså utseendet är egentligen lite väl "modernt" för mig... Men att man kan höja sitsen var verkligen helt fantastiskt. Förstår verkligen tanken med att barnet ser mer, man slipper böja sig ner, kan anpassa den efter bordskanten på ett fik, barnet ser allt i samma höjd som oss tex om man är på Kolmården så man slipper upp och ner ur vagnen.. Även att man kan ändra inställningarna på handtaget så mycket (inte bara höjden på som Buggan) var även det en underbar finess. Men som sagt.. Buggan är finare i mitt tycke och kändes tryggare då väldigt många har den (så något måste ju vara bra eftersom många ute byter ut dem).. Men får nog klura på detta!

Svar på tråden Augustibebis 2012