• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    fru Elle skrev 2012-03-02 16:26:31 följande:
    Blingos erbjudande, barnkläder 100 kr, damkläder 200 kr.
    Tack Elle, det låter ju toppen. Nu har jag lite koll. Blingo är ett annat av mina favvomärken. 

Jag är någon slags kombination av rätt snål och extremt petig med märken. Vill helst att det ska vara en viss typ av design, producerat på ett visst sätt (helst ekologiskt, helst inomeuropeisk produktion) osv.

Så mässerbjudanden, utförsäljning och andrasortering mm. är mumma för mig. Det blir mest sådant och så begagnat då. Majoriteten av ungarnas kläder är loppis så det blir kul att uppdatera med lite nytt. 

Tack för tipset om klippning förresten, har mailat och bokat tid nu. Hade du inte nämnt det hade jag nog missat det för jag såg det inte på hemsidan förrän jag visste vad jag skulle leta efter. 
  • isaochbel

Grattis till oss som varit på RUL idag :O)
    Behöver tips hur man kan få storasyster på 3½ att acceptera att det kommer en till i familjen! Hon tycker det ska bli rolig men samtidigt blir hon helt tokig när man pratar om det med andra eller som idag när vi köpte första klädesplagget.

• anneh

Grattis till alla som gjort lyckade rul idag, och jag hoppas att ingen kommer få tråkiga nyheter framöver!

• Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-03-02 17:34:36 följande:
    Hummingbird- Stort grattis!

Hur ser de ut ön så länge är de 2 killar och 2 tjejer som vi vet? Eller har jag fel?
    Jag är också nyfiken! På måndag morgon är det vår tur, och jag är så nervös!
  • Mamma070912

Så mycket kul läsning idag! Massa tips, namnförslag och rul uppdateringar Jag och lilla tjejen och kompisen med barn ska på mässan på söndag, har kollat in hemsidan idag, ska bli så kul!
    14+1 idag. Kände massa buffar igår när jag skulle lägga mig och låg och kände länge. Just då känns det verkligt men efteråt så tror jag att jag inbillat mig Lika dant för 2 veckor sen (12+0), kände då men sen inget fören igår. Får en ju att tvivla... Ska på inskrivning på tisdag (sent), så RUL känns väldigt långt fram. Men jag ska nog ringa nästa vecka och beställa tid tror jag bm sa.

Otrolig viktnoja, har gått upp 3 kg men det är bara fläsk. Bebismagen är så liten, så liten. Har gått upp lite i tidigare graviditeter och har svårt att förlika mig med detta nya:-S

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • mammsen
    isaochbel skrev 2012-03-02 18:49:01 följande:
    Grattis till oss som varit på RUL idag :O)
    Behöver tips hur man kan få storasyster på 3½ att acceptera att det kommer en till i familjen! Hon tycker det ska bli rolig men samtidigt blir hon helt tokig när man pratar om det med andra eller som idag när vi köpte första klädesplagget.
    Min dotter är 4½ nu jag tror det är lite lättare ju större de är, men jag pratar om det som "våran" bebis, och har frågat om hon vill träna på fina sånger som vi kan sjunga för bebisen sedan,, Dessutom kommer jag att köpa en fin storasysterpresent att ge min dotter när hon kommer och hälsar på på bb och be alla andra som vill köpa något till bebis eller oss att även köpa en "grattis till storasyster present" =)
    Än så länge har jag bara fått possitiv respons, jag säger till min dotter att "åhh vad skönt nu får vi hela mysiga våren och sommaren tillsammans bara "hon och jag" så vi kan bada och ha picknic osv sen får bebisen komma när sommaren börjar ta slut och det är dags att vara hemma och mysa framför filmer och sånt =)

Dock grubblar jag jättemycket på detta och vill absolut ha fler tipps och ideér!

Jo justet när vi köpte lite bebiskläder så fick vår dotter välja en fin klänning aldles själv, "det får man ibland när man ska bli storasyster"
    Försöker lixom vara lite pedagogisk och förknippa edt med possitiva saker och roliga enkla ansvar =) 
  • tjockisbullen

Min dotter fyller 3 år i juni, hon är helt med på det här med att det kommer en liten bebis, hon älskar bebisar och så fort hon ser en bebis så säger hon: mamma har bebis i magen.
    Ibland kommer hon o sjunger för magen o säger äska dig.
    Hon tycker att hon ska ha en bjor!
    Tror verkligen inte det kommer bli allt för knepigt, såklart kommer det säkert finnas gånger då hon kanske tycker bebisen får all uppmärksamhet men det gäller att inkludera de i det man gör, ge de små uppgifter osv.
    Fast en omställning blir det ju för oss alla:)

Grattis till alla RUL, vi har vårat RUL i april så det är en månad kvar dit hehe fast vi har ju sett vår lilla bebbe redan:)  

Svar på tråden Augustibebis 2012