• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Jag är så sugen på att berätta för henne men eftersom jag mår bra och det inte synd något än så känns det bättre att vänta. Vi får se när magen börjar komma framåt maj-juni så kanske vi kan berätta. Fast helst skulle jag vilja göra det nu! :)

• NiniMe

Oh idag har vi varit på barnloppis.. Blev inte så mycket handlat men en gåstol och en sådan man lägger dom i när dom badar... Var ju bara tvungen... Skönt o ha den man lägger dom i vid bad eftersom det kan vara bökigt o bada och hålla dom samtidgt ibland, underlättar lite

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-03-03 09:49:25 följande:
    Fick förresten veta att jag hade moderkakan i framvägg. Har ändå känt bebis sparka.
    Finns de några risker med att ha den i framvägg?
    Med tvåan hade jag oxå i framvägg och jag kände bebis tidigt ändå, och det var full rulle, märkte ingen skillnad på de... Jag har inte hört att de ska vara någon risk, min var dock lite långt nere så dom ville kolla extra så den flyttade upp i samband med att livmodern växte, det gjorde den, men hade den inte gjort de så hade det blivit ks
  • NiniMe

Vi har berättat för båda våra pojkar, storebror är 4 i juni och lillebror är 2,5 år.. han verkar inte uppfatta vad som händer, dock så pratar han om bebisen och klappar på min mage osv, men ang tiden så tror jag inte han bryr sig eftersom bebis för han är att den ligger i magen... Storebror berättar på dagis att bebisen ska komma ut sen till sommaren och den kommer ut från mammas kisselisse hahahahaha

• Aprilia1977
    isaochbel skrev 2012-03-03 08:33:25 följande:
    Tack för lite reflexioner, vi försöker också få henne involverad i det här med bebisen. Hon har pratat mycket om att välja färg på vagnen så vi tog med henne för att titta men då fick hon ett utbrott. Vet inte om det har med att göra att jag varit hemma med henne i över 3 år ( hon har precis börjat förskola) och har haft mig själv så länge att hon vet att det kommer bli konkurrens.

Skönt att känna så! Det kommer fler erbjudanden när du känner dig redo, det är jag säker på!
  • Aprilia1977
    Aprilia1977 skrev 2012-03-03 13:25:29 följande:

Skönt att känna så! Det kommer fler erbjudanden när du känner dig redo, det är jag säker på!

Oj, blev lite fel.. till fel person!!! Förvånad
  • Aprilia1977
    Karo77 skrev 2012-03-03 08:46:48 följande:
    God morgon tjejer!!!! Det var Lange s'en jag skrev nat har.... Igar tog jag ett viktigt beslut pa jobbet!!! Jag avstod fran min plats som chef for att kunna ta mer tid for familjen. Det Kanns sa konstigt efter alla ar som arbetsmyra!!! Nu kanner jag mig bara lycklig och fri . harligt att kunna ta mer tid for mina bambins
    Det var till dig Karo77: Skönt att känna så! Det kommer fler erbjudanden när du känner dig redo, det är jag säker på!
  • Aprilia1977

Var inne i stan för att handla lite kläder. Har gått runt lite med ett par stövlar (höga klackar) och fick helt plötsligt lite panik! När jag var inne i Gallerian fick jag en smärta i magen, inte riktigt ont utan bara obehagligt. Bad min sambo om att vi på en gång skulle gå ut och åka hem. Sitter här nu med en molande känsla i magen.

Är det någon annan som känt lika dant??

Synd att barnmorskan inte finns tillgänglig 24 timmar om dygnet!   

• O Hanna O

Hejsan!

Har varit ute på isen och fiskat hala dagen...bland det bästa jag vet...jag gör allting som jag brukar med sonen...så det inte blir så stor skillnad. Sen idag har jag beställt tillbehör tills han bruder traktor...som han ska få när vi ska handla något till bäbisen...han samlar nämligen på ett visst märke och en viss skala..han blir 5 och spar alla sina pengar till grejor till sin "bondgård"

Känns som om det måste bli rättvist nu...sen har jag förklarat när bäbisen kommer vi har köpt en bok som vi läser i varje vecka med bilder på hur stor lilla syster och lillebror är...vi ska även se till att han får ett eget kort från ultraljudet som han kan  visa för andra att han ska bli storebror.   

Annars gör vi allt precis som vanligt!      

• pixel3
    lillakotten skrev 2012-03-03 11:37:29 följande:
    Jag är så sugen på att berätta för henne men eftersom jag mår bra och det inte synd något än så känns det bättre att vänta. Vi får se när magen börjar komma framåt maj-juni så kanske vi kan berätta. Fast helst skulle jag vilja göra det nu! :)
    Jag är gravid i v 18 och min mage syns tydligt men har valt att vänta till efter UL 2 så allt ska se bra ut. Sambon har två barn sen innan jonathan 6 och Benjamin 4 år.
Svar på tråden Augustibebis 2012