• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandrina
    RockTheRebell skrev 2012-03-05 10:58:52 följande:
    Hej hej! Är det någon i v16 eller längre gånget som inte gått upp något eller ner lite? Trodde jag gått upp, men gått ner ist. Visserligen bara ett halvkilo men ändå. Känns som magen står still sen 2 v typop.. :S
    Jag gick upp 2 kg. precis i samband med att jag fick reda på att jag var gravid. Efter det gick jag inte upp ett gram. Bara för några dagar märkte jag att jag börjat gå upp lite, är i vecka 18+4 idag.

Har du mått illa? I så fall är det väl ganska vanligt att man inte går upp eller till och med går ner lite.
  • RockTheRebell

Nej det som säger att jag är gravid är alla pos.test även hos bm. Min ökade aptit o att byxorna bara passar med gummiband hehe. Det är inget illamående eller nåt. Så allt är antagligen bra. Men så lite "krämpor" och tecken annars. Så stillastående vikt blev en noja. Men det kommer nog till förbannelse sen ;) mest tänker på aatt bebis har väl o ta av det som finns även på en normal kropp. Veckotexten sa att det var normalt att gå upp ett par - fem kilo nu så ville bara höra med er :)

• Kampis

Jag började med att gå ner 2 kilo och nu har jag gått upp 0,8 av dem. Inte gått uppnån på en vecka nu.
    Så jag ligger alltså fortfarande på minus 1.2 kilo. Känns rätt skönt att ha lite tillgodo  så at säga ;) 

• natlup

Grattis till positiva RUL besked! 

Tänkte bara kolla med er, kommer ni ha åkpåse eller täcke och kudde i vagnen de första månaderna fram till vintern? 

• Kampis
    natlup skrev 2012-03-05 12:17:55 följande:

Tänkte bara kolla med er, kommer ni ha åkpåse eller täcke och kudde i vagnen de första månaderna fram till vintern? 

Åkpåse är totalt önödigt i en liggdel, den är ju ändå omsluten av en kant och blir mycket varmare än man tror.  jag kommer ha kudde, tunn filt och lock på när det blir svalare.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-03-05 12:17:55 följande:

Samma som Kampis. Tunn filt och kudde. Sen har ju ungen lite kläder på sig också. Svalare höst; täcke/tjockare filt, kudde, kläder och lock om det blåser. Och givetvis mössa.
  • Sommaren12

Bellatrixx: är du säker på att de inte säger det om du frågar? I kallelsen jag fick står det att de inte säger könet men alla i min Kalmartråd som har barn eller gjort rul nu säger att de berättar om man frågar och de kan se.

• Sommaren12

Åh jag blir helt tårögd av era fina bilder från rul! :) och blir mer och mer säker på att jag nog ändå vill veta könet. Hur som så verkar det va en livlig bebis vi väntar på, varje gång jag lägger mig ner börjar den buffa! :)

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 12:47:10 följande:
    Bellatrixx: är du säker på att de inte säger det om du frågar? I kallelsen jag fick står det att de inte säger könet men alla i min Kalmartråd som har barn eller gjort rul nu säger att de berättar om man frågar och de kan se.
    De är stenhårda i Norrköping. Det varkar vara absolut nolltolerans där när det gäller könet. Vill man veta får man åka till Linköping eller Stockholm, om jag minns rätt. Tror inte det finns något ställe som erbjuder könsultaljud i hela stan.
Svar på tråden Augustibebis 2012