Augustibebis 2012
Tack Ellenbmt, jag hoppades du skulle svara på detta! ;)
Tack Ellenbmt, jag hoppades du skulle svara på detta! ;)

Sitter och funderar lite. Vad lustig (och kanske lite dum) jag är! Blir nostalgisk när jag tänker tillbaka på tiden när vi slutade med pillerna. Var så otroligt spännande. Även om jag hann med ett par besvikelser med mens så var det ändå som att vänta på julafton varje månad. Och plötsligt så hände det och det var som att va på moln.
Nu är jag så hiiimla uttråkad!! Kan hon bara komma snart? Dumt som sagt för jag vet att många kämpar länge innan det tar sig och jag ska va glad att det gick så snabbt för oss, men tycker ändå det var en mysig tid och nu är jag less. :P
Wow Naimis, nära nu!! :)
Kampis: usch så otäckt!! :S läste inte precis om ni hade larm eller så men om du vill kan jag ta med en securitas-dekal nästa gång vi ses. Klen tröst, men allt sånt smått avskräcker ju lite. Just nu är jag glad att jag bor i lgh, inte lika vanligt med inbrott även om det händer.
Å jag hade ALDRIG konfronterat en inbrottsman. Det är fullkomligt idiotiskt att göra. Jag har hanterat brottslingar förr som civil väktare och min lärdom är att om de känner sig hotade räds de ingenting. Oftast räcker det att bara visa sig, tända en lampa eller nåt så ger de sig av. Gör de inte det så är det sorten som kan göra vad som helst så att på nåt vis gå till attack eller hota tillbaka är endast dumdristigt även om det kanske känns som en naturlig instinkt.
Jag har helt missat vad hinnsvepning är?!
Och är det rutin att bm gör gynundersökning på slutet?
Grattis Novaunique!! :) vad underbart med alla bebisar som börjar trilla in! :) vill höra era berättelser sen när ni orkar också.
Ep: som mammsen sa så ligger det inom normalkurvan men om du är orolig kan du kanske försöka be snällt om ett tul?
Fasen vad det spänner i mitt navelpiercinghål nu! Känns som den ska brista haha! Och helt röd. Kommer säkert va helt uttöjt för att ha piercing igen. Nån mer som har? Hur ser era ut isf?
Jag är lite orolig över att jag har för lite sängkläder till lillan. Har bara ett påslakanset och ett par tunna filtar, snarare snuttefiltar nästan, de är inte så stora. Det är det enda! Hur mycket behöver man?!
Och så tjafsar jag och sambon igen om ifall hon ska ha kudde eller inte. Finns ju olika rekommendationer kring det. Kudde ska ju enl socialstyrelsen vara bra mot platt huvud men samtidigt så ökar det risken för PSD. Känner mig villrådig i frågan! Nu vill jag bara ha klart allt! Känner mej stressad plötsligt fast det är lite tid kvar förmodligen...
Förresten är ni duktiga på era knipövningar? Tror min sambo börjar bli nervig inför fl. Han har börjat tjata om saker vi behöver, att jag måste göra knipövningar och träna profylax. Och jag är så LAT! Glömmer och orkar inte...
God morgon!! Jag är så glad! Har sovit HELA natten ända till halv tio!! Underbart! Ja jag har ju vart uppe på toa också men somnat direkt alla gånger, inget stirr i taket iaf. :)
Åh jag känner mig stressad av de småsaker vi har kvar att köpa. Får nog skriva en lista utifrån era råd så jag inte glömmer. Många bra tips! Köpte en kudde på IKEA, får se om den används eller ej. Har nån erfarenhet av den?
När ni säger att man kan ta vuxenlakan å klippa, menar ni till bebisens underlakan då? Jag har ett par vuxenpåslakan som jag skulle kunna avstå, skulle man kunna använda dom som bebis påslakan även om de inte blir dubbla (alltså med plats för täcke) eller är det för tunt?
Hejåhå: det verkar ju def va på g för dig! Lycka till!
Det här med bricanyl... Tror jag missförstått nåt. Vad jag trodde så försöker de väl inte stoppa förlossningar från v 34? Varför får man då bricanyl så pass sent? Iofs är det väl bra för bebis är ju inte färdigbakt förrän fulla 37 v, men vad för situationer är det de inte stoppar?