Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten
    Naimisen & Kosmos Katten- Jag med! Ätit frukost och allt som en duktig tjej, men mår kakka... vet inte om jag börjar bli förkyld också eller om jag bara är lite varm för att jag mår illa. Ska nog köpa Postafen idag och se om det hjälper.
    Augustimamman skrev 2011-12-07 08:57:18 följande:
    Ni som bärjat må illa och kräkas, vilken vecka är ni i?

Jag är 5+6 idag, så sjunde veckan börjar snart. Har mått illa någon vecka eller så. Med sonen mådde jag lite, lite illa i två veckor, mellan v7-9, sen inget mer. Det varierar liksom.
    Min kompis mådde inte illa alls, hade över huvudtaget inga krämpor mer än ont i ryggen i slutet.  
  • Stövelkatten

Jag är faktiskt lite orolig för den stora, stora magen... Kan det betyda att något är fel? Och ja, jag vet att tarmarna svullnar osv, men det beror fortfarande på en graviditet. Hur som helst, den är ju så väldigt stor! Känns lite jobbigt... Och extra jobbigt förståss att den inte går att gömma.

• Stövelkatten
    Gadget skrev 2011-12-07 11:07:34 följande:
    Idag har jag siktat in mig på att gå till simhallen och simma någon halvtimme eller så. Hoppas jag inte får en tröttattack precis då, lätt att tappa motivationen....

Är det fler än jag som har katt? Vad måste man göra för att få i sig ev. Toxoplasmos? Slicka på fingrarna efter att man kommit i kontakt med det från kattoan eller efter att man gosat med katten?
    Sambon tömmer numer kattlådan jämt (yes!!! ), men jag låter ju inte bli att gosa med katten, därför undrar jag hur lätt det smittas.
    När jag var hos läkaren och lämnade alla andra blodprover ska de ha tagit prov för att se om jag redan blivit smittad tidigare och då är immun om jag förstod det rätt, men får väl inte svar förrän nästa besök om lite mer än två veckor. 

Byt inte i lådan och slicka inte katten i baken, så ska det nog gå bra. :) Gos och liknande är helt okej. Men tvätta händerna ofta. (gäller ju rätt generellt faktiskt)
  • Stövelkatten

Jag måste också ha kött i mig! Helst skulle jag vilja ha blodig biff, men det går väl inte... Annars är jag sugen på bär, tomater, paprika osv. Tyvärr något som tar slut allt för fort hemma och då blir det mindre nyttiga alternativ.
    Mitt toaspring börjar också bli jobbigt. En och en halv timme kan jag hålla mig på dagen. Räcker ganska precis från jobbet och till dagis, sen blir det skynda sig hem. :D

Ettan tappade sin första tand igår, han blev nöjd. Tycker att han är en stor storebror.

• Stövelkatten
    babyhummingbird skrev 2011-12-09 09:26:16 följande:
    Influensevarning på mig också.. Även sambon kände sig lite risig i morse.. Så blir väl sjukhem här hela helgen.

Någon skrev förresten här igår att de skulle äta våfflor.. DET satte sig på min hjärna. Vaknade vid 03 i natt för att kissa (som vanligt).. På vägen tillbaka gick jag inom köket och började leta i alla köksskåpen. Går in och lägger mig igen. Och sambon frågar vad jag håller på med.. "Har vi inget våffeljärn??".. Han kollar lite förvirrat på mig.. Och svarar "Nej, vi har nog inget våffeljärn".. Jag säger då "Men jag vill äta våfflor imorgon!"... Sen där någonstans somnar jag igen.. Nu i morse innan sambon åkte till jobbet så säger han "Jag köper ett våffeljärn till dig idag". Haha... Snäll sambo till tokig gravid flickvän.
    Gah! Nu vill jag också ha våfflor! Det har jag inte ätit på ungefär... 4 år!
  • Stövelkatten

Gjort är gjort, har man druckit innan man vet om att man är gravid så kan man ju inte ändra det. Dessutom brukar det vara så pass tidigt att man inte delar blodomlopp med fostret ännu. När man väl vet att man är preggers känns det ju extremt onödigt att dricka någon alkohol alls, eftersom ingen kan säga hur stor mängd och när alkoholen påverkar fostret. Skillnaden mellan alkohol och tex. rökning är att "giftet" går raka vägen till bebisen, som då också blir alkoholpåverkad, medan rök snarare påverkar organen och kan orsaka syrebrist i moderkakan osv.  Skippa allt som inte är alkoholfritt, mina damer. För att vara säker.

• Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-09 15:57:32 följande:
    Bullen- Vi var tvärtom sist, jag ville kolla men inte mannen. Han fick sin vilja igenom den gången, för då visste jag att ja skulle få bestämma denna gång, så vi ska kolla.
    Så MamaMia är generellt okej med att berätta kön om de ser det? Spännande... Jag vill nog gärna veta, för att kunna föreställa mig det hela bättre.

ang. vagn... Jag har en väldigt het önskan om en Bugaboo Cam. Dräggel! Den verkar passa perfekt. Det den har som andra liknande har saknat är sväng/fäll-bara handtaget, så att man snabbt kan byta håll.
  • Stövelkatten
    Lacey skrev 2011-12-09 20:25:35 följande:
    Jag hoppar in här med om det är ok? Plussade förra torsdagen på BIM-4.
    Är nu i vecka 5.
    Första barnet för mig och maken.
    Beräknad BF 14 augusti.

Fått tid hos Mama Mia Söder den 29:e.
    Mår rätt illa, framförallt idag. Varit lite motigt att äta.
    Är väldigt yr och trött.
    Skoj, jag ska också gå på MamaMia Söder, vilken barnmorska fick ni?

ang. sjal... jag älskar sjalar! Syr egna till alla som vill ha, nu är det svägerska med familj som blivit frälsta. :)
Svar på tråden Augustibebis 2012