Augustibebis 2012
Själv har jag då idag varit på mitt första besök hos min gynekolog (för er som missat det bor jag i Tyskland och där får man komma tidigare och göra fler UL).
Han kände på livmodern och allt verkade bra, sedan gjorde han VUL men som väntat var lilla plutten för liten för att man ska se något annat än en blåsa (hinnsäcken heter det väl på svenska?). Efter VUL beräknade han mig till allt från 4+6 - 5+6, och hans snurra gav 4+6. Dock tror jag själv att det är 5+1 då jag gjorde VUL precis innan ÄL så jag är ganska så säker på när den var.
Jag fick lämna blodprov och allt sånt som jag gissar att man i Sverige gör på inskrivningen också och sedan ska jag komma var 4:e vecka till en början i alla fall. Men sköterskan var söt och tyckte vi skulle komma innan jul så vi kunde vara lugna under helgen av att ha fått se krabaten igen med hjärtslag och allt.
Fick med mig massor att läsa, mycket reklam men också bra foldrar med info även om jag läst det mesta på nätet redan.
Vi är så lyckliga! Fick för övrigt med oss en utskrift också av den lilla svarta fläcken i min livmoder.
Nu ska vi börja berätta för de närmsta - föräldrar, syskon och nära vänner.
Och en annan grej som också är lite skillnad är att, åtminstone i deras familj, så berättades den glada nyheten ungefär 2 timmar efter sträcket på stickan. :)
Var i Tyskland bor ni?