Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

oxle bo skrev 2011-12-09 21:48:58 följande:
    mästerkattenistövlar: har du bild på någon sjal? jag är intresserad när det blir aktuellt :)
    Hm... nä. Det har jag faktiskt inte. Eller jag har en på min första långsjal som var rätt otymplig och ful. :D Men jag har en svart trikot-sjal på G, kan visa bild så snart den är klar! :) Jag tror trikotsjalar är bäst för små gryn. Svägerskan älskar sin, men köpte en ny i butik eftersom hennes man inte gillade färgen på den jag sytt. Den svarta var då tänkt till dem (svart med regnbågsfärgad söm) men nu tänker jag behålla den! Moahahah! Hur som, de har en liten bondgård och hon tyckte det var så himla bra att ha grynet, som är ett barn som vill bäras, så nära och samtidigt ha händerna fria att ta hand om alla djuren.
  • Stövelkatten

Va otroligt många vi är i augusti redan! Kul. :)

Jag kollade min fertilitets app nyss, enligt den så blev det fullträff när vi INTE hade sex i närheten av ägglossning. Haha!

• Stövelkatten
    anneh skrev 2011-12-10 00:55:57 följande:
    Är det nån av er som varit/är rökare? Jag slutade nu när jg plussade efter flera års rökande.. Min sambo röker fortfarande, och USCH vad äckligt det luktar! Mår dåligt när jag känner lukten..
    Yo, jag var. Slutade dagen efter plusset. Sambon har inte slutat helt, vilket orsakat en del bråk.

Jag drömde att jag fick missfall, fick ut en ljuslila bläckfisk i toaletten. Urk! Så nu är jag såklart jätteorolig, känner efter och brösten är inte lika ömma och magen trycker inte alls. :(
  • Stövelkatten
    anneh skrev 2011-12-11 12:30:25 följande:
    Åhh, illamåendet är här! Är nu i v 6+2..
    Hjälp mig! Vad kan man äta till frukost? Skulle göra havregrynsgröt imorse, men det sket sig då jag inte alls var sugen på det.. Smörgås funkade inte heller.. Vad äter ni till frukost?
    Beror på vad jag kan få ner. Grova mackor med keso och paprika, frosties, fil med banan, minibaguetter och thé... Som sagt, vad jag nu är sugen på. Äggröra också! När jag väntat för länge och måste få i mig något lätt på en gång. :)
  • Stövelkatten

Blähää, har kräkts två gånger på jobbet under de 90 min jag varit här. Och så är jag helt fantastiskt trött. Suck...

någon som ätit vanlig Lergigan mot illamåendet? 

• Stövelkatten

Oj då... GRATTIS Nyköpingsbo! :)

Och ja, bubbelpool ska undvikas, annat bad är okej, är vad jag läst.  (i bubbelpoolens ventiler samlas massa snusk som kan ge urinvägsinfektion)  

• Stövelkatten

Ni andra som går privat, och framför allt hos Mama Mia, måste man boka RUL själv, eller är det ni bokar UL utöver det som "ingår"?

• Stövelkatten
    O Hanna O skrev 2011-12-12 11:20:07 följande:
    Hej!

Mästerkattens stövlar jag tar leragigan! fick dem i torsdags mår fortfarnade lite illa...men mycket bätttre har inte toa som närmsta vän längre...sen blev jag lite piggare! en vecka till inskrivning idag! men bor i dalarna så här får man inte göra något Vul...med sonen bode jag i göteborg och då fick man det...va så mysigt att se en liten parvel där inne.

men det känns ju som en evighet till RUL borde väll bli i feb-mars eller!

Lergigan Comp eller "vanliga" Lergigan? Comp har ju tillsatt koffein och effedrin, vilket ska göra att man inte blir så trött. Tänkte att jag har ju ändå Lergigan hemma, så kunde ju testa. :) Men kanske lite jobbigt om man somnar på jobbet. (har hänt innan när jag tagit dem, och då var jag inte ens gravid...)
  • Stövelkatten
    Ari Gold skrev 2011-12-12 11:17:39 följande:
    Jag tror inte köpemajonäs är någon fara, äggen är ju kontrollerade. Kommer kanske undvika att göra majonäs själv på egna ägg som jag brukar (är inte så mycket för halvfabrikat jag).

Annars är jag inte så nojjig över allt det varnas om, tycker råden är lite märkliga också. Finns massor av "tillåtna" saker jag absolut inte skulle äta som gravid och helst inte annars heller, tex vindruvor, paprika och andra hårt besprutade grönsaker eller frukter. Man vet ju att dessa miljögifter går över i barnets kropp vid graviditet.

Gah, paprika har jag inte ens reflekterat över! Bra att du nämnde det. I övrigt håller jag med, ex. att man rekomenderas äta nyckelhålsmat, och dricka lättmjölk. Jag är av den övertygelsen att naturligt fett är bra för kroppen... Lättmargarin och annat hittepå får inte vara i mitt kylskåp.
  • Stövelkatten

Åh, nu när jag läste era kommentarer insåg jag att jag skrev ut SLV's kostråd och glömde dem i skrivaren på jobbet.... Suck... Nu är man ju outad för alla iaf.

Svar på tråden Augustibebis 2012