MammaTillDomFinaste skrev 2011-11-26 02:23:06 följande:
läs detta! man behöver inte ta bort det för att få genus.
HoneyCandySugar skrev 2011-11-26 02:12:20 följande:
Vi är inte lika, därför kan inte allt vara anpassat så.
Vi växer olika, ser olika ut kroppsmässigt, har olika förutsättningar och byggnad. Killar har möjlighet till mycket större muskelmassa en tjejer. Tjejer har starkare psyke och hjärta för att klara barnafödsel och barnadöd. Kvinnor är av naturen designade att föda, män att försvara.
Precis som det med genus (OT). Pojkar väljer ofta mönster med starka figurer på, för att det ligger i deras instinkt att vara starka och beskyddande.
Ett könlöst samhälle skulle innebära att gå emot vår instinkt och naturen helt...
Nej, jag säger inte att man inte ska få välja. Men, vissa saker KAN man inte välja som sina olikheter i jämförelse med det andra könet.
inte när man är 2-8år är man kraftigare och redo att föda barn osv. då är kropparna lika, breda axlar, höfter mm får man i puberteten, jag hade iaf inga former som 5åring å ingen av alla mina manliga kusiner eller bröder har haft breda axlar då heller. det du talar om är ju tonåringar och vuxnas kroppar.
Genus innebär ju att alla kläder ska bäras av alla.
Jag säger inte att man inte ska få ha vad man vill, men oftast väljer pojkar och män "manliga" kläder och har gjort så since the dawn of time. Endast då man skulle se kvinnlig och konstnärlig ut i historien, bar man kvinnliga kläder.
Man kan inte säga att det endast är valt för att samhället är som det är, för samhället är som det är och vi är som vi är på grund utav våra instinkter.
Killar är i allmänhet lite större än tjejer, av naturen.
MammaTillDomFinaste skrev 2011-11-26 02:24:25 följande:
då ska det ju hellre finnas en avdelning för spinkiga och en för lite grövre. eftersom de finns massor av toksmala pojkar och grövre tjejer också.
Men de kan fortfarande inte se likadana ut i passformen. Pojkar växer på ett annat sätt än flickor.