• Anonym (Julie)

Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)

Här kan alla som hängde i tråden 

Vi som försöker bli gravida och som vill vara lite hemliga

och nu fått ett plus hänga och tjöta symptom, krämpor etc! Givetvis får vi inte glömma att stötta våra medsystrar i ursprungstråden!

Häng med! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-04 12:42
    Urtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-308/m61339519.html

BF-tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-252/m61701724.html

Lisstråden: www.familjeliv.se/Forum-4-337/m61382609.html
  • Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)
  • Anonym (N)

Tack hörni! {#emotions_dlg.flower}

Det blev verkligen en trist situation det här.  Rent ut sagt så suger det. Men det känns lite bättre efter min skitsöndag då mjölken rann till med hormoner och stormar... Fick 3 ordentliga bryt dels för stressen av att pojken inte kunde äta ordentligt och dels pga sorgen efter svärmor....

Vi skickade mess till henne både när vi fått reda på att vi skulle bli kvar och när han kikat ut. Men tyvärr hann hon aldrig se dem och hon gick bort drygt en timme innan Junior kikade ut till oss... Så vi väljer att tro att en del av henne nu finns i vårat yngsta underverk. Hjärta  

Nu första tiden blir det ju "jobbigt" att glädjas för varje milstolpe vi avverkar tex imon då han blir 1 vecka, och hon varit död lika länge...

• Anonym (låghormonare?)
    Anonym (N) skrev 2012-09-25 19:41:39 följande:
    Tack hörni! {#emotions_dlg.flower}

Det blev verkligen en trist situation det här.  Rent ut sagt så suger det. Men det känns lite bättre efter min skitsöndag då mjölken rann till med hormoner och stormar... Fick 3 ordentliga bryt dels för stressen av att pojken inte kunde äta ordentligt och dels pga sorgen efter svärmor....

Vi skickade mess till henne både när vi fått reda på att vi skulle bli kvar och när han kikat ut. Men tyvärr hann hon aldrig se dem och hon gick bort drygt en timme innan Junior kikade ut till oss... Så vi väljer att tro att en del av henne nu finns i vårat yngsta underverk. Hjärta  

Nu första tiden blir det ju "jobbigt" att glädjas för varje milstolpe vi avverkar tex imon då han blir 1 vecka, och hon varit död lika länge...

Ja, det låter tufft för er. Man är ju inte precis sitt stabilaste jag när man är nyförlöst heller, så det är extra hårt att ta alla motgångar då. 

Jag har varit på efterkontroll idag. Har fått ett ganska rejält framfall från ändtarmen och lite från urinblåsan som skaver när jag går, inte kul! Vi får väl se om lite till går tillbaka kanske, men jag skulle få en läkartid i alla fall.    
  • Anonym (äntligen)

Nu var det ett tag sen igen :D Hur går det för alla som fått å som väntar?? 

Här är lilla Elise nu 8 veckor, fröken vägrar ligga i famnen, hon ska prompt sitta upp. Har börjat med ersättning, för det verkade lite som att mjölken var ganska tunn, å dessutom har ja aldrig själv varit förtjust i amning (fy på mig då) men ja känner mig iaf på mkt bättre humör.
    Hon somnar mellan 22-23 å äter 1-2 ggr på natten.
    Nu har hon iaf börjat le mer åt allt å alla.  Å en snutte tjej är de, ska helst ha en snutte på ansiktet när hon ska somna (ja tycker inte om det, får typ panik, tänk om hon inte får luft) men än så länge går det bra, flyttar på snutten när hon har somnat. 

å så har ja dessutom tagit tag i vikten oxå :D

• Anonym (Tredje)

Tja... Vi har kolik... Håller en ganska sträng diet själv nu för att se om det hjälper. Även ettan och tvåan hade så man vet ju hur det är och att det går om... men det är tungt att se på och inte kunna hjälpa. Så jobbigt att se i hans ledsna ögon då han mår som sämst :(

• Anonym (äntligen)
    Anonym (Tredje) skrev 2012-10-16 07:54:04 följande:
    Tja... Vi har kolik... Håller en ganska sträng diet själv nu för att se om det hjälper. Även ettan och tvåan hade så man vet ju hur det är och att det går om... men det är tungt att se på och inte kunna hjälpa. Så jobbigt att se i hans ledsna ögon då han mår som sämst :(
    Men fyy va jobbigt. Hoppas det hjälper å att det går över snart. 
  • Anonym (Dalkulla)

Här är vi fortfarande i väntans tider och imorgon väntar det första ultraljudet
    Ser fram emot det hur mycket som helst samtidigt som jag är rätt så nervös...

• Anonym (äntligen)

Va mysigt med första ul. Å så man längtade till det, efter det gick tiden som ganska fort :D

• Anonym (Tredje)
    Anonym (äntligen) skrev 2012-10-16 07:58:57 följande:
    Men fyy va jobbigt. Hoppas det hjälper å att det går över snart. 
    Jo vi får hoppas det, tyckte det var liiite bättre igår, peppar peppar.

Var idag på fyra veckors kontroll. Han fortsätter att växa så det knakar och vägde nu 4560 och var 54.3 cm lång. Han var 3090 g och 50 cm då han föddes... Kanske har jag grädde i brösten
    Anonym (Dalkulla) skrev 2012-10-16 12:06:57 följande:
    Här är vi fortfarande i väntans tider och imorgon väntar det första ultraljudet
    Ser fram emot det hur mycket som helst samtidigt som jag är rätt så nervös...

Lycka till med graviditeten! Spännande med ul!

• Anonym (äntligen)

Å ja hade 8 veckors kontroll idag, läkarbesök. Å fröken ville då inte le eller jollra åt doktorn, å inte till mig heller, hur vi försökte. Leksaken som hängde ovanför var mkt mer intressant. Dock sa han åt mig att ha henne på mage, för vi har då inte alls haft henne så. När hon sitter så är hon jätte stadig med huvudet men hon orkar som inte lyfta de när hon ligger. 

Tredje- Joo nog har din då växt :D Hur ofta får du mata???

• Anonym (Tredje)

Dagtid ammar jag med ca 3 h mellanrum. Ibland 4, men kvällstid blir det desto tätare. Då sitter han nog vid bröstet ofta. Dels av tankning och dels av skrikigheten... Nattetid ammar jag 1-2 ggr per natt.

Svar på tråden Vi som är gravida och som vill vara lite hemliga (från systertråden!)