Anonym (N) skrev 2012-09-25 12:10:13 följande:
Hejhej. Här är en till som fått träffa sitt lilla knytte.
I onsdags 19/9 valde vår "lille" grabb att kika ut med buller å bång! 4284 g och 54,5 cm.
Det gick skapligt bra lite för fort på slutet bara...
Vaknade på natten kl 2 å för att kissa och fick då blod på pappret, 2.45 kom det ännu mer och det började mola, ringde förlossningen som tyckte att jag skulle försöka sova. Efter det kom det värkar oftare och oftare och vid kl 6 kom de med 2-4 min mellanrum. Rinde förlossningen igen och fick svaret att kom in när du vill. Ringde över mormor som skulle ta hand om Lilleman, packade BBväskan och käkade frukost i lugn och ro och kom till förlossningen vid kl 8. Kurvan kollades och vid ca 8.45 var jag öppen 3-4 cm och fick flytta över till förlossningsalen, blev erbjuden ett bad men ville röra mig så mycket som möjligt då jag blev sängliggande tidigt under min första förlossning. Vandrade omkring en stund och hängde ut värkarna på min sambo. Vet inte riktigt när men hon han nog bli närmare 10 innan jag insett att jag iaf behövde lustgas och börjat hantera den.
Sen kommer BM in å undersöker, är öppen 7 cm och hon tar hål på hinnorna 10.30... Sen går det i superfart, jag får mer eller mindre panik ett tag för att jag inte kan hantera smärtan ens med lustgasen då värkarna kommer så tätt. 10.50 börjar jag krysta och 10.55 är han ute. Och på de 5 min hinner han även fastna så att de får larma och fler folk kommer in i rummet (Det kändes som 15-20, fast det var väl kanske 3-4 extra)...
Dock blev vår babylycka kortvarig då sambon en timme senare fick ett samtal där han fick reda på att han mamma hastigt gått bort. Så nu försöker vi hantera både lycka och sorg samtidigt som vi försöker få ihop vår nya familj... Det går sådär men det blir väl lättare med tiden gissar jag...
Beklagar sorgen

usch så tragiskt
Men grattis till bebisen