Har skolan rätt???
Min bonussons skola påstår att han inte får gå full tid på jullovet pga av att han har småsyskon här hemma här
Han är varannan vecka...
Kan förstå om sambon va föräldraledig men de e jag som är....
Min bonussons skola påstår att han inte får gå full tid på jullovet pga av att han har småsyskon här hemma här
Han är varannan vecka...
Kan förstå om sambon va föräldraledig men de e jag som är....
Nä sant men då kan man ju välja styvbente skaffa någon att leva med som har barn sen innan . Jag pratar bara om erfarenhet i detta läget då jag har två barn som inte träffar sin pappa mera p.g.a hans nya sambo som inte tycker barnen ska vara i hennes del av huset eller ens vara hemma när pappan inte e hemma mm . Det funkar inte att barnen ska sitta på gatan i inte få gå in när hon e ensam hemma mm
Flåt att jag lägger mig i men om man väljer att gå in i ett förhållande där det redan finns barn tar man inte sitt ansvar som vuxen då och tar hand om barnet/barnen? Det känns som ett val man gör INNAN man tar förhållandet vidare till nästa nivå.
Och hur kan man som förälder acceptera att den person som man väljer att leva med inte tar detta ansvar. Hur kan man utsätta sitt barn för det?
Jag är själv ett bio barn med två äldre halvsystrar. Min pappa har ALLTID tagit hand om dem. De är mina syskon och jag skulle aldrig acceptera att de behandlades olik mig!
I vår kommun är de rätt hårda på att om någon som barnen bor hos, oavsett om det är bio- eller bonusförälder, är ledig så ska även barnet vara ledigt.
www.ludvika.se/utbildningbarnomsorg/forskolaochbarnomsorg/fritidsheminformation.4.55e94f9a12844695428800030066.html
Att det sen finns dom i regeringsrätten på något annat bryr sig inte vår kommun om, och många andra gör det inte heller.
sorry för dubbelposten...
Eftersom att skolan är stängd så finns det ju ingen obligatorisk verksamhet under jullovet och dessutom kan det ju inte gälla mer än några dagar. Om barnet är minst 6 år kräver han ju inte heller särskilt mycket "omvårdnad" på dagarna, så jag ser inte varför barnet inte skulle få vara hemma helt enkelt! Hur jobbigt kan det vara?