Har skolan rätt???
Min bonussons skola påstår att han inte får gå full tid på jullovet pga av att han har småsyskon här hemma här
Han är varannan vecka...
Kan förstå om sambon va föräldraledig men de e jag som är....
Min bonussons skola påstår att han inte får gå full tid på jullovet pga av att han har småsyskon här hemma här
Han är varannan vecka...
Kan förstå om sambon va föräldraledig men de e jag som är....
Jag anser inte att man lägger över ansvaret för att bonusmamman/pappan tar hand om barnen om dom ändå är hemma . För mig e man en familj o alla barn oavsett bio eller bonus är familjens barn , min åsikt sen får andra tycka vad dom vill .
Hej, du har troligtvis redan fatt detta svar men att du ar foraldraledig spelar ingen roll nar det galler din sambos barns forskoletider. Detta finns det lag pa.
Situationen ser olika ut för alla!..Hemma hos oss följer mina barn mina tider o min sambos följer hans tider. Mina barn har vi på halvtid och hans barn på heltid. Det har hela tiden varit en självklarhet för oss att göra på det sättet och ingen i familjen har önskat annat. Självklart så skulle jag inte säga nej om min bonustjej vill bli hämtad tidigare nån dag o jag är hemma heller.
Man måste hitta ett sätt som passar i familjen, för att alla ska må bra så tycker jag.
Här räknar barnomsorgen bara på den gemensamma ekonomin men barnen följer sina föräldrars tider om man inte själv önskar annat!