• Frujohansson

Har skolan rätt???

Min bonussons skola påstår att han inte får gå full tid  på jullovet pga av att han har småsyskon här hemma här
     Han är varannan vecka...
    Kan förstå om sambon va föräldraledig men de e jag som är....

Det om skrivs på FL stannar på FL...
  • Svar på tråden Har skolan rätt???
  • cloudberry79

Dessutom har ju TS ett till stort barn som definitivt hade kunnat vara lekkompis med bonussonen (med okänd ålder, kanske till och med för stor för att bioföräldrarna ska kunna få ta ut FP för honom) under de få dagar det gäller. Jag tycker faktiskt TS är grymt egoistisk och verkligen skiljer på barnen i familjen, jag fick alltid vara hemma med min bonuspappa när han var ledig, det var ju jätteskönt att få vara hemma på julloven istället för att gå på fritids. Det hade känts verkligen konstigt om han inte ville ha oss hemma!

If you love me - please don't feed me!
  • woopie
    cloudberry79 skrev 2011-12-17 14:46:36 följande:
    Dessutom har ju TS ett till stort barn som definitivt hade kunnat vara lekkompis med bonussonen (med okänd ålder, kanske till och med för stor för att bioföräldrarna ska kunna få ta ut FP för honom) under de få dagar det gäller. Jag tycker faktiskt TS är grymt egoistisk och verkligen skiljer på barnen i familjen, jag fick alltid vara hemma med min bonuspappa när han var ledig, det var ju jätteskönt att få vara hemma på julloven istället för att gå på fritids. Det hade känts verkligen konstigt om han inte ville ha oss hemma!
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • sextiotalist
    cloudberry79 skrev 2011-12-17 14:46:36 följande:
    Fast det skall man inte vara för säker på. De kanske inte alls trivs ihop, det är inte första gången det händer att de sammanförda barnen inte fungerar sådär jättebra ihop
  • Jenny Hä

Frågande01. : om man inte har fp kvar eller inte kan ta semester av olika anledningar då ?

• Jenny Hä

Jo frrågande01 det är liknande för att bonus känner att denne blir inte lika behandlad som andra barnen som inte måste vara på dagis/fritids hela dagen

• Iam
    Jenny Hä skrev 2011-12-17 19:04:52 följande:
    Jo frrågande01 det är liknande för att bonus känner att denne blir inte lika behandlad som andra barnen som inte måste vara på dagis/fritids hela dagen
    Och jag anser fortfarande att det ansvaret ligger hos föräldrarna, inte hos bonus. 
    Jenny Hä skrev 2011-12-17 19:00:32 följande:
    Frågande01. : om man inte har fp kvar eller inte kan ta semester av olika anledningar då ?
     Ja... och om TS inte hade funnits? 

• viseversa

Eh jag har väldigt svårt att tro att du som inte är hans biologiska mamma ska behöva ta det. det är ju hans mammas och pappas ansvar inte ditt! Sjukt isåfall.

• Jenny Hä

Om ta inte funnits har väl dagis/fritids varit enda alternativet nu finns hon o kan om hon vill ha barnet . Barnet ska väl känna att set är en hel familj på båda hålllet , inte barnets fel att mamma o pappa separerat o att pappa träffar någon som inte vill ta ansvaret för alla barn i familjen. .

• Iam
    Jenny Hä skrev 2011-12-17 20:03:22 följande:
    Om ta inte funnits har väl dagis/fritids varit enda alternativet nu finns hon o kan om hon vill ha barnet . Barnet ska väl känna att set är en hel familj på båda hålllet , inte barnets fel att mamma o pappa separerat o att pappa träffar någon som inte vill ta ansvaret för alla barn i familjen. .
    Inte TS fel att barnet har två föräldrar som tycker det är lägligt att lägga över sitt föräldraansvar på tredje part. 
  • Jenny Hä

Det gör man inte om man lever under samma tak , då skulle i så fall alla skilda föräldrar leva ensamma då , ett visst ansvar e man tvungen att ta , sen början tänka på hur barnen känner det när bonusmamma/pappa tycker dom kan vara på dagis/fritids när andra barnen får vara hemma .

Svar på tråden Har skolan rätt???