Hej igen!
Känner att jag måste få skriva av mig lite....
Kan härleda mitt sämre mående ca 6 år bak i tiden då jag fick barn. Jag hade en förhållandevis bra graviditet på alla plan förutom att jag mådde illa och kräktes under hela graviiteten (lyckades parera det ok ändå). Gick upp ca 10 kg under graviditeten, vilket kändes skönt eftersom jag innan hade en del kilo för mycket. Väger nu ca 30 kg mer än jag gjorde då!
Som nybliven mamma fick jag vansinnigt ont i en handled, vilket visade sig vara Querlains syndrom. Jag fick operationstid men det gick över av sig själv.
Någonstans där började jag även känna att min tidigare överrörliga kropp började stelna till. Jag fick jobbigt att djupandas, gjorde spirometri och lungröntgen som inte visade på ngt. Mer värk/stelhet uppkom i bl a nacke/bröstrygg och fötter. Problemen med fötterna kommer och går liksom andningsbesvären, men nacken och bröstryggen tycker jag blir bara sämre.
Blödde näsblod väldigt ofta samt drabbades av infektioner ideligen för ett par år sedan och hamnade i stolen framför en läkare gråtandes och förtvivlad. Citolapram! Katastrof! Hjälpte ingenting mer än att öka på min redan för tunga vikt med ca 15 kg.
Under den här perioden fick jag även IBS liknande besvär.
Min psoriasis har ökat.
Torr och fnasig i hyn.
Seborré i hårbotten och ansikte.
Fler leverfläckar.
Periodvis galet trött. Jobbar och ger järnet (lärare) och rasar ihop vid hemkomst.
Låg!
Är en social individ som gillar att umgås och har ofta varit initiativtagare till div. trevligheter. Idag känns bara tanken på umgänge jobbig.
Det sista halvåret har jag känt av hjärtklappning (mycket obehagligt) då och då.
Efter jul tyckte min läkare att det var dags att sätta in Levaxin på mig.Jag låg på gränsen vilket gjorde motiverbart att prova. Som jag skrev tidigare så fick jag en jättejobbig reaktion med hjärtklappning och pirrningar efter en vecka då jag ökat från 25-50. Jag kontaktade min läkare och har kört 25, 37,5, 25 osv. Biverkningarna kvarstår! Blir galen snart! Har knappt sovit i natt. Hjärtat har dunkat på..pirr och domningar i händer och fötter...oro och ångest....
Mina värden hos läkaren innan jag fick börja med Levaxin var:
S-TSH 1,1
Fritt T4 12 (12-22)
Vad tror ni? Kan det vara så här? Är det så att Levaxinet kan "kicka igång" min hypotyreos så att jag är i behov av mer Levaxin. Fritt T3 togs ej sist så det ska jag absolut be om. Ska till min läkare i morgon och vore jättetacksam om jag kunde få med mig lite tankar från någon av er....