• Scream2

Hypotyreos tråden!

En medlemstråd för folk med konstaterad hypotyreos alt behöver hjälp att få en diagnos.

Här pratar vi om hypotyreos, om värden, om behandling, tipsar om ex bra läkare, alternativ vård och behandling, konsttillskott osv. Relaterade åkommor osv.

Men vi pratar inte om graviditet, inte om hypertyreos. Det är ämnen som är så stora att de behöver egna trådar.

Välkommen hit och jag hoppas på god stämning och respekt för trådens inriktning!      

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • Töse

Jättekul, jag blir så hoppfull av det du skriver. Just minnet är ju så viktigt, det vill man ju ha kvar :). En fråga till, ska ju ta prov imorgon. Tar ni det fastande och innan
    Medicinen? Borde jag veta som ssk, men har ju blivit glömsk ;).

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-07 19:47:08 följande:
    Jättekul, jag blir så hoppfull av det du skriver. Just minnet är ju så viktigt, det vill man ju ha kvar :). En fråga till, ska ju ta prov imorgon. Tar ni det fastande och innan
    Medicinen? Borde jag veta som ssk, men har ju blivit glömsk ;).
    Du behöver inte vara fastande tror jag. Jag brukar dock vara det. Du får INTE ta levaxin innan. Jätteviktigt.
  • Töse

Tack! Tog levaxinet innan förra gången. vet ju egentligen det nu när du skriver det. Glömt det helt enkelt.

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-07 19:53:46 följande:
    Tack! Tog levaxinet innan förra gången. vet ju egentligen det nu när du skriver det. Glömt det helt enkelt.
    Lycka till imorgon :).
  • Töse

Hej! Skummade lite i början av tråden igårkväll. Jisa det du beskrev med huvudvärken och ögonbesvären är precis det jag med drabbats av. Har du kollat upp ögonen? Mitt minne är för tillfället bedrövligt!!!! Det får inte bli bestående ;(. Köpte b 12 på hälsokost tabletter men om våra hyokokroppar ändå inte kan ta upp det relaterat till saltsyrabrist i magen kanske det inte gör någon skillnad? Ringde och frågade mitt Tsh från provet igår 4,8 någonting tror jag. Dvs från två månader sen då det låg på 24,4! T4 15 sjunkit med och verkar vara inom referensen. Nu funkar ju min kropp bättre, men hjärnan sämre ;(.

• Töse

Jag ska upp till Stockholm i maj någon gång . Hade varit kul att träffas över en fika.

• Jättekul
    Töse skrev 2013-04-09 14:32:19 följande:
    Hej! Skummade lite i början av tråden igårkväll. Jisa det du beskrev med huvudvärken och ögonbesvären är precis det jag med drabbats av. Har du kollat upp ögonen? Mitt minne är för tillfället bedrövligt!!!! Det får inte bli bestående ;(. Köpte b 12 på hälsokost tabletter men om våra hyokokroppar ändå inte kan ta upp det relaterat till saltsyrabrist i magen kanske det inte gör någon skillnad? Ringde och frågade mitt Tsh från provet igår 4,8 någonting tror jag. Dvs från två månader sen då det låg på 24,4! T4 15 sjunkit med och verkar vara inom referensen. Nu funkar ju min kropp bättre, men hjärnan sämre ;(.
    Vad skönt att det har sjunkit. Blir det lite ökning nu till 75 mg levaxin? Stå på dig för det så du kommer nära 0.

Du kommer känna dig bättre snart men det tar lång tid för kroppen att läka.

För att besvara ditt nästa inlägg så hade jag gärna fikat. I slutet av maj ska jag utomlands. Hör av dig om datum.
    Alltid skönt att prata med någon som har varit med om samma sak. 
  • snugglebunny

Det där med om man ska ta medicinen innan eller inte verkar vara lite olika i olika landsting. Men jag tar inte heller den innan, sköterskorna (Stockholms landsting) som tar prov frågar alltid när jag senast tog medicinen. Jag är också med i Sköldkörtelföreningen, men har inte varit så engagerad i det. Men man kan säkert få mycket hjälp och tips därifrån.

• snugglebunny

Töse: Min mamma bodde också hos oss en vecka när jag mådde som sämst. Funkade inte att ta hand om två små barn själv då, när sambon var på jobbet.

Svar på tråden Hypotyreos tråden!