Töse: tråkigt att du också har problem med ögonen och huvudet. Det är jättejobbigt :( vad har du för symptom från ögonen?
När mitt tsh låg på 280 fick jag ingen hjälp alls . Läkarn kollade på mig som ett ufo och frågade hur jag egentligen mådde för han hade aldrig träffat någon med så dåliga värden. Jättedåligt svarade jag. Men då fick jag till svar att jag såg pigg ut. Det jag försökte förklara var att jag knappt kunde ta hand om min 6mån son, hade ett konstant brummande i huvudet, yrsel, orkeslöshet och 100 olika symptom. Jag fick inte ens en remiss till endokrin för det behövdes inte enligt honom .
Två år senare får jag fortfarande inte komma till endokrin trots att läkare nu skickat remisser( för att jag tjatat) De tycker att mina värden är bra ( har tsh på 3,3 och äter 200mg levaxin). Jag mår inte alls bra men läkarna menar art jag är hypokondrisk och deprimerad. Väntar på tid hos psykolog nu för det tror läkarna är lösningen. De har iofs rätt i att jag nu är i behov av psykologhjälp eftersom det är fullständigt knäckande att bli misstrodd av vården och omgivningen hela tiden. Eftersom läkarna inte lyssnar på mig tror även mina anhöriga att jag bara är extremt hypokondrisk.
Jag har på riktigt känt att jag inte vill leva längre. Det är ingen livskvalité att konstant vara dödstrött, deprimerad, vibrerande/flimrande syn, dålig balans, ångest (som antidepp inte biter på), tryck i huvudet, ljud i huvudet etc etc. Jag har provat att ändra kosten genom att ta bort socker och gluten, det har gjort mig aningens piggare.
Det här var väl inget positivt och stärkande inlägg direkt och du kan säkert få hjälp att må mycket bättre än vad jag gör. Neurologen som utredde mig rekommenderade tillskott av D-vitamin och magnesium, ska prova det nu och se om det kan ge någon skjuts åt rätt håll. Men som sagt, uteslut socker och gluten är väl mitt hetaste tips.