• Babie

Pitbull + bebis?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Pitbull + bebis?
  • Jenny054

Inga problem..
    En Pitbull som är framavlad seriöst är som vilken familjehund som helst..

• Zaria

Varför inte fråga hund/bebis?

• Jen75

men näää det hade jag aldrig haft.
    En pitbull är en otroligt agressiv hund juh. Även om den är fram avlad så vet man aldrig när den får en knäpp.

Näää bort m hunden. Jag håller på bäbisen. & jag har själv haft hund å vill ha men pitbull är hemska.!!!!!!!!!!

• sheeba

Har stött på många som har haft pittbull och bebisar och större barn så varför inte?
    Sedan har jag hört om dumma pittbulls också, men har jag gjort om såkallat snälla hundar med.

Man kan ju igentligen inte lite på en hund till 100% för de kan vända mycket snabbt, vilken ras det gäller.

• Babie

Har du någon gång träffat en pitbull? ... oh agressiv? hur menar du?

• Flora77

Konstig fråga. Har ni pitbull eller funderar ni på att skaffa? Genom att ställa frågan på det sätt du gör får du vara beredd på negativa kommentarer i och med att pitbullen har det rykte den har.

• Nea o Olisen

Tror inte det beror inte på vilken ras egentligen. Chansen att hunden ska göra illa barnet är kanske större hos pitbulls som inte uppfostras korrekt än om du väljer en hund som inte avlats fram för kamp.
    Risken är att skadan blir större OM nu hunden gör illa barnet då pitbulls har en tendens att bita sig fast, inte släppa greppet och skaka "bytet" våldsamt.
    Det hela handlar inte om hunden - utan om ägaren. Man kan fostra en väldigt bra hund av en pitbull, men man kan i brist på fostran få ett stort problem. Med lite jobb kan en pitbull bli underbar i familjen!

• Babie

Detta handlar inte om mej, jag är bara nyfiken va folk tycker om iden med en pitbull i ett hus med barn...

och vilka som kan tänka sej att uttrycka sej dumt, lite skojigt att folk kan ta till sej så mkt av media...

Svar på tråden Pitbull + bebis?