• Babie

Pitbull + bebis?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Pitbull + bebis?
  • Lilith74

aanna: Hundrasism - hur menar du då? En del hundar är ju avlade för ett visst ändamål, menar du att det är hundrasism att säga att en fårhund vallar får och att i stort sett alla fårhundar har valltendenser? Människor är ju tack och lov inte avlade för ett visst ändamål, så jag förstår inte kopplingen riktigt.

• Chva72

Jag har en Rottweiler själv som jag litar till 110% på, men vem vill chansa?

Han är ALDRIG själv med barnen.. och skulle definitivt inte chansa med en Pitbull.. har läst alltför mycket om dom.. men jag tror nog mycket är uppblåst av tidningarna och ägarna har format dom i de flesta fall men trots allt så är det ju framavlade kamphundar.

Själv tycker jag dom är tuffa och hade jag inte barn så skulle jag haft en Pitbull-tik..

• Ima

Aldrig jag skulle ta den risken. Måste ju finnas andra hundar som är mer lämpliga..

• Babie

Men suck... jag tycker inte det är barnsligt att tala illa om nått man aldrig träffat(hunden).

varför ska man vara så otroligt dum att tro på media, varför tror ni att hundar överhuvdtaget biter människor? JO för att männskorna är elaka mot dom.. Om ett barn drar hunden hårt i svansen..tro ni inte då att hunden blir arg och får ont?

Ja själv nafsa vår hund i örat och hon blev lite putt, men sen sa jag förlåt och då pussades hon sönder mej

Vår hund är helt otrolig med våran dotter. När hon sitter i babyasittern ligger hon där och vaktar och tittat på oss direkt när dottern skriker till för och typ visa "ööh , hon är vaken.. ta hand om henne".. våran hund ligger tillåmed när jag ammar dottern, lägger hakan på knät och bara tittar på oss ...

• Gäspan

men Babie: Din dotter är ju liten nu. Vad tror du händer när hon är ...ettochetthalvt? Om hon blir "jobbig" mot hunden, har din hund rätt att bita henne då?

• Babie

ima: lämpliga? En pitbull är lämplig nog :)

• Lilith74

babie: Det låter trevligt, men du verkar en liten aning naiv. Det finns många exempel på hundar av alla möjliga raser som attackerat människor oprovocerat. Min mamma blev attackerad av en terrier när hon gick över ett fält, hon hade _inte_ dragit hunden hårt i svansen. Det finns åtskilliga exempel. Min svärmor blev biten i foten av en schäfer så sent som i förrgår, när hon gick i skogen. Jag tror inte att hon heller dragit hunden i svansen.

• Flora77

Babie: Ger upp. Du verkar inte vilja för några vettiga diskussioner utan kommer med otroligt naiva påståenden som får mig att undra om du verkligen menar allvar.
    Tack och god natt!

• Babie

Lilith74 : jaha? Men varför tror du en hund biter för.. någon måste ju har gjort hunden illa, eller så är det nått helt fel på hunden. om hunden bet dn mamma över fältet så kanske ägaren skulle ha större koll..

• veroz

Jag är med barn i vecka 16 har haft hund hela mitt liv utan problem... Men jag skulle aldrig släppa en hund i närheten av mitt barn eftersom man aldrig vet vad som kan hända.
    Har en kompis som har en son på ett år och när vi är ute och går händer det att vi möter människor med sina hundar lösa. Det gör mig skitförbannad att folk inte kan hålla reda på sina hundar när de är ute... För allt kan hända.

Svar på tråden Pitbull + bebis?