• Babie

Pitbull + bebis?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Pitbull + bebis?
  • Niike

Väntar du barn just nu och äger hunden?

• Niike

• Niike

• Babie

jag skrev nyss att detta inte handlar om mej... men aja.. Jag å min man har en dotter på snart 3 månder oh ja, vi har hund.. en pitbull............

• Flora77

Pitbull kan vara en go hund med rätt ägare men är absolut inte en nybörjarhund. Den kräver en fast hand och mycket arbete vilket kanske inte är det ultimata att skaffa när man har en liten bebis. Har du redan en pitbull känner du själv bäst hur din hund är tillsammans med barnet. Om meningen med tråden var att skapa reaktioner så känns det rätt tröttsamt, folk kommer alltid ha åsikter om "kamphundar".

• Pyret05

De är väl förbjudna att avlas i Sverige för att de är framaavlade så att de får en endorfinkick av att attackera. När de väl har attackerat en gång så kan de inte sluta förrän den/det de attackerar är livlöst eller har lyckats komma undan. Så de är gulliga tills de någon gång attackerar men inte skulle jag vilja att det var min bebis som den får en endorfinkick mot.

Nu är jag inte helt 100 på att det är såhär men det är vad jag har hört iallafall.

För övrigt så skulle jag aldrig lita på någon hund.

• Babie

man ska inte alltid tro vad man hör

• Flora77

Du lär ju inte bättra på rasens rykte genom att ge dryga svar till de som bemödar sig att svara på din fråga. Varför ställde du frågan?

• Babie

Vem har vart dryg? jag ställer ju bara frågor.. och man ska I N T E tro på allt man hör... jösses..

• Jen75

Min sambo har blivit biten av en pitbull Å jag skulle aldrig nånsin få för mej att släppa in en sån hund i mitt hus.

´Men sen är säkert din hund jätte snäll eftersom du nu har barn å en sån hund. Men ärligt jag hade heller aldrig gått hem till nån m pitt bull

Svar på tråden Pitbull + bebis?