• Babie

Pitbull + bebis?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Pitbull + bebis?
  • Jen75

jag vill ha en Dobberman Älskar den hunden. Men inte så länge jag har småbarn man kan aldrig veta även om jag tränar hunden å jag har stor erfarenhet av hundar.

Men jag vill inte riskera mitt /mina barn för en hund

• aanna

En hund är oftast så som hundägaren gör med hunden. Bra hundägare= bra hund och då funkar det så klart med barn. Hemskt att tro att alla individer av en ras är "aggressiva" usch vad jag tar illa upp. Hundrasism är enligt mig exakt lika vidrig som människorasism.
    Jag har två hundar och en bebis och jag tar ansvar för dem alla och givetvis går det bara bra.

• Flora77

Jag har inget emot pitbulls men jag förstår att människor som endast kommit i kontakt med rasen genom media är skeptiska. Ställer du frågan måste du vara beredd på att folk svarar utifrån den erfarenhet de har och i stället för att säga att man inte ska tro på allt man hör är det väl bättre att förklara varför de inte ska tro på allt de hör. "Min" ras brukar också kopplas ihop med klungan av såkallade "kamphundar" och därför tycker jag det är viktigt att man för vettiga diskussioner när ämnet tas upp för att inte förvärra den redan infekterade stämning som finns runt detta ämne.

• Babie

flora77: Kallar du erfarehet av sånt man hör????? Man ska inte utala sej elak om något man inte ens sett/träffat?

• Babie

jen75: Har han blivit biten? .... Då är det nog inte så troligt att just den var renrasig...

• Cuthalion

Litar mer på en kompis pitbull när det kommer till barn än mitt ex's parson russel

Fast egentligen litar jag mindre på barnen än på någon hund . . .

• Flora77

Den enda erfarenhet (ordbajseri vad man väljer att kalla det) många har är det de läst eller hört om pitbulls. Att säga att man inte ska döma någon man inte träffat tycker jag är barnsligt. Det handlar om en hundras som över hela världen är kända för hundkamper så självklart är många rädda för den. Om meningen med tråden var att förbättra pitbullens rykte tycker jag du istället ska beskriva hur din hund är med din bebis så att en annan sida kommer fram.

• susieQ

alla hundar kan väl bita? renrasiga eller inte? menar du att en renrasig pitbull aldrig bitit en människa??!

• Lilith74

Ja det är en svår fråga tycker jag. Det beror ju delvis på hur hunden är uppfostrad, men även med en perfekt tränad hund kan man aldrig slappna av. Jag har två stora hundar (schäfer/greyhound + dobermann/greyhound) och en bebis och även om de är osannolikt snälla (låter katten ta deras mat och sånt) så får de inte vara ensamma med bebisen ens en sekund.

Svar på tråden Pitbull + bebis?