Pitbull + bebis?
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
bondamora: Jag är övertygad om att det inte kommer vara några problem för oss..
Hundar blir vad man gör dom till. Jag skulle lätt kunna ha vilken hund som helst tillsammans med mitt barn som gick att lita på. Tyvärr är det många unga killar som har pitbulls etc. och "tränar" upp hundarna till att vara agressiva, för att det är "tufft". Därav det dåliga ryktet de har fått. Det är inte rasen det är fel på, det är ägaren.
Sen finns det de hundar som har något fel i psyket, men det är långt ifrån alltid en pitbull. Har läst om den jättesnälla familjehunden (golden retriever) som efter 12 år i familjen fick en knäpp och attackerade dottern i familjen.
det finns hundar med medfött dåligt pyske. och det finns idioter som uppfostrar hundar agressivt, lär som att morra/bita/slåss och sådana saker enbart för att visa upp att dom har en tuff hund. men själv mär jag öevrtygad om att just vår hund är en snäll familjehund och är där efter inte alls rädd att hon ska göra illa dottern..
Babie: Vilken otrevlig ton du har! Varför startar du tråden om du bara vill attackera oliktänkande? Du vet ingenting om hundar om du påstår att de aldrig kan angripa människor oprovocerat.
Ja, litar du på er hund så är det ju super. Barn mår bra av att umgås med djur, det är jag övertygad om..
Vi ska också skaffa hund när barnen blivit lite större, men jag vill ha en boxer.
Camomile : trevligt
Lilith74: Jag håller faktiskt med TS, en hund anfaller inte någon oprovocerat. I så fall är det något fel på hundens psyke, och då är det ägarens ansvar att se till att inte hunden springer lös.
Jag tror det är likadant med människor. En fullt frisk människa dödar inte en annan människa.
aanna: vad väljer du för hundras då? För alla raser är avlade. Du får gå tillbaka till den utdöda Dalbohunden om du ska hitta en hund som inte är avlad med ett syfte.
Kamphundar som pitbulls och amstaff är framförallt avlade för strider, som är big business i USA. De flesta seriösa uppfödare blir deprimerade när de läser sådant som TS skriver - att deras pitbull är rar och gullig som en knähund och lägger ansvaret på andra när sådana hundar attackerar.
Jag tycker att pitbullar verkar vara otroligt opålitliga, alla raser kan ju attackera oprovocerat men pitbullar har man ju läst gör det mycket oftare än andra. Framavlade hundar som får fel i huvudet pga det borde inte få finnas.
Babie: Varför svarar du inte på min fråga? Jag har själv en stor hund på 60 kg som är världens underbaraste men att säga att jag litar blint på henne skulle jag aldrig kunna göra. Många hundägare (och andra) är otroligt naiva och glömmer ofta att det faktiskt är ett djur vi har att göra med. Att tro att man alltid kan förutspå en hunds handling är otroligt dumt och kan ge oerhörda konsekvenser. Självklart tror jag det är jättebra för barn att få växa upp med hundar men man får som sagt inte glömma att de är djur.