Majsan70 skrev 2012-01-05 23:01:03 följande:
Men shit vilket liv!
Jag går upp 5.45 om jag jobbar dagen...hemma vid 16.30..lagar middagen tillsammans med maken vid 17.30 när han kommer hem o innan dess hinner vi läsa läxor eller bara slappa om det är det som behövs. Efter maten = softartid om det inte uppkommit nåt särskilt. Blir det ingen matlåda köper vi mat nästa dag. Ingen av oss ställer sig o gör en extra. Skulle vi inte ha lust att laga mat så köper vi med oss hem.
Jag kan lix inte komma på en massa måsten som tar tid i mitt liv. Kanske för att vi prioriterat bort allt sånt på tidig basis?
Men bara att vi tar en städ o tvättdag i veckan sparar en del stress. Vi har inte ens diskmaskin utan diskar allt för hand o alla hjälper till.
Kanske är jag som stressar upp mig i onödan egentligen... Dock är det vissa saker som måste göras:
* Matlådor (jag har ingen möjlighet att köpa lunch)
* Tvätten, vi har varken torktumlare el. torkskåp så vi måste tvätta ofta för att inte behöva hänga blöt tvätt överallt.
* Middagen (som jag oftast fixar själv, eftersom mannen kanske inte är hemma. Är han hemma, så hjälps vi åt). Barnen dukar.
Nej, jag måste nog skärpa mig med lite planering så man slipper stressen. Laga mer mat opå heögerna och förbereda mer. Vi hade lite lätt kaotiskt här strax före jul, och det är väl det jag minns..för att alla var trötta och ingen orkade göra nåt. Dessförinnan så flöt det på smidigt utan stress, om jag tänker efter.