• vampyria2

Är det okej att googla nya bekantskaper?

Läste just i en tråd om att folk faktiskt googlar på folk de håller på att lär känna och jag blev lite förvånad över att folk gör sånt, så nu vill jag veta om ni gör det Drömmer

Ni får gärna skriva om varför ni gör det eller inte gör det i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 01:24
    Ah en bra poäng som jag har missat är faktiskt att skriva är att vad jag är ute efter i min TS egentligen är inte om man googlar efter nummret eller edressen till någon, det är som att slå i telefonkatalogen faktiskt MEN det jag är ute efter är snokandet när man aktivt går in för att se vilken inkomst människan har och den har skulder, kollar om det finns något skvaller om den, har den varit otrogen tidigare, har den gjort något annat jag inte gillar...det är sån info jag har svårt fö.r att acceptera, vissa saker måste få ha sin tid och allt är inte så som man läser det på nätet och då kan det vara skjystare att låta människor få en chans att berätta såna saker i sin tackt tycker jag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?
  • Noxigen
    vampyria2 skrev 2012-01-07 16:32:56 följande:
    Hehe du lär hitta en massa roliga saker jag lovar
    Hmm, nu blev jag lite rädd ju :-P
    Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • The Doctor
    vampyria2 skrev 2012-01-07 14:15:06 följande:
    Jag känner att det ärlige respektlöst påminner om att rota i folks byrålådor m.m när man är hemma hos dem.
    Samma sak jag skulle aldrig kolla min killes mobil, mail m.m för är det saker han vill att jag ska veta så berättar han nog det för mig när det känns bekvämt för honom, samma med nya vänner.
    Visst de saker man själv har skrivit om på nätet är ju till för alla men det kan även finnas saker man själv inte vill ska finnas där och då ör det att snoka för mycket, tycker jag :p
    Det håller jag verkligen inte med om. I mångt och mycket så väljer du ju själv vad som finns här på internet - i form av bloggar, twitter, flickr, stayfriends etc.

Jag googlar absolut folk, främst gamla bekanta för att se om det finns några roliga bloggar. =)
  • The Doctor

Tillägg: jag har aldrig letat reda på personers inkomster, DET tycker jag är för privat information.

• Effie

Klart det är ok!
    Jag googlar de flesta, av olika skäl.
    Folk får väl stå för vad de lägger upp på nätet.

• TwistedSister

Personligen skulle jag bli väldigt avskräckt från att umgås mer med den människan. Inte för att det som finns att hitta på google är hemligt men det är ju sjukt att googla någon. Varför ska man behöva veta massa saker om en människa innan man kommit dit än att personen har berättat det? Om inte för att man har ett sjukligt kontrollbehov, är en typ stalker eller har tänkt stjäla den andra personens identitet eller liknande.

• kickan89

Nej jag googlar aldrig folk fast nu googlade jag mig själv och fick upp en sida där min profilbild på facebook och mitt fullständiga namn kom upp och så kunde folk kommentera anonymt. Det hade bara kommit några få kommentarer men alla handlade om att jag typ var otrogen och att man inte skulle lita på mig. Ingen aning om vem som skrivit eftersom det är helt anonymt och vem som helst kan skriva men antagligen någon som aldrig träffat mig för jag har inte varit otrogen och har vad jag vet inga ovänner. Inte kunde man ta bort sig själv från sidan utan att betala heller. Får man verkligen göra så? :S

• Bragdoll
    kickan89 skrev 2012-01-07 20:35:16 följande:
    Nej jag googlar aldrig folk fast nu googlade jag mig själv och fick upp en sida där min profilbild på facebook och mitt fullständiga namn kom upp och så kunde folk kommentera anonymt. Det hade bara kommit några få kommentarer men alla handlade om att jag typ var otrogen och att man inte skulle lita på mig. Ingen aning om vem som skrivit eftersom det är helt anonymt och vem som helst kan skriva men antagligen någon som aldrig träffat mig för jag har inte varit otrogen och har vad jag vet inga ovänner. Inte kunde man ta bort sig själv från sidan utan att betala heller. Får man verkligen göra så? :S
    Men fy fan vad jävligt!
    Kan du länka till den sidan? Bara så man får kolla.. Du behöver inte länka till din bild utan bara till sidan det handlar om. 
  • bodimit

Jag gör inte det. men nästan alla jag känner gör det mot andra!!! Jag fattar själv inte hur man orkar hålla på med så mycket detektivarbete.. =P

• Effie

Jag tror inte på folk som säger att de aldrig har gjort det.

Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?