• vampyria2

Är det okej att googla nya bekantskaper?

Läste just i en tråd om att folk faktiskt googlar på folk de håller på att lär känna och jag blev lite förvånad över att folk gör sånt, så nu vill jag veta om ni gör det Drömmer

Ni får gärna skriva om varför ni gör det eller inte gör det i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 01:24
    Ah en bra poäng som jag har missat är faktiskt att skriva är att vad jag är ute efter i min TS egentligen är inte om man googlar efter nummret eller edressen till någon, det är som att slå i telefonkatalogen faktiskt MEN det jag är ute efter är snokandet när man aktivt går in för att se vilken inkomst människan har och den har skulder, kollar om det finns något skvaller om den, har den varit otrogen tidigare, har den gjort något annat jag inte gillar...det är sån info jag har svårt fö.r att acceptera, vissa saker måste få ha sin tid och allt är inte så som man läser det på nätet och då kan det vara skjystare att låta människor få en chans att berätta såna saker i sin tackt tycker jag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?
  • vampyria2
    kickan89 skrev 2012-01-07 20:35:16 följande:
    Nej jag googlar aldrig folk fast nu googlade jag mig själv och fick upp en sida där min profilbild på facebook och mitt fullständiga namn kom upp och så kunde folk kommentera anonymt. Det hade bara kommit några få kommentarer men alla handlade om att jag typ var otrogen och att man inte skulle lita på mig. Ingen aning om vem som skrivit eftersom det är helt anonymt och vem som helst kan skriva men antagligen någon som aldrig träffat mig för jag har inte varit otrogen och har vad jag vet inga ovänner. Inte kunde man ta bort sig själv från sidan utan att betala heller. Får man verkligen göra så? :S
    Det är exakt det här jag pratar om, det som gö.r att jag tycker att det känns så jäkla respektlöst att googla någon, du kan aldrig ändå veta att det du läser är sanningen men du kommer att döma människan efter det ändå Obestämd
  • Effie
    vampyria2 skrev 2012-01-08 00:06:45 följande:
    Det är exakt det här jag pratar om, det som gö.r att jag tycker att det känns så jäkla respektlöst att googla någon, du kan aldrig ändå veta att det du läser är sanningen men du kommer att döma människan efter det ändå Obestämd
    Men det beror väl på hur man gör och vad man är ute efter.
    Jag har googlat upp kollegor och folk som jag har mött på konferenser för att få fram saker de har skrivit (forskningsartiklar) och kontaktuppgifter.
    Har googlat efter bloggar i fall när folk har pratat om att de har bloggat.
    En gång googlade jag en kille som jag skulle dejta, för att kolla att han inte var gift. Det var han!
    På mitt tidigare jobb brukade vi googla folk som sökte jobb hos oss, för att se vad de var för typer.

Tydligen är jag en psychostalker enligt folk i den här tråden.
    Som sagt - jag tror inte ett smack på folk som påstår att de aldrig har gjort det.
  • Bragdoll
    Effie skrev 2012-01-08 00:12:51 följande:
    Men det beror väl på hur man gör och vad man är ute efter.
    Jag har googlat upp kollegor och folk som jag har mött på konferenser för att få fram saker de har skrivit (forskningsartiklar) och kontaktuppgifter.
    Har googlat efter bloggar i fall när folk har pratat om att de har bloggat.
    En gång googlade jag en kille som jag skulle dejta, för att kolla att han inte var gift. Det var han!
    På mitt tidigare jobb brukade vi googla folk som sökte jobb hos oss, för att se vad de var för typer.

Tydligen är jag en psychostalker enligt folk i den här tråden.
    Som sagt - jag tror inte ett smack på folk som påstår att de aldrig har gjort det.
    Hahaha, den killen jag kollade upp och skulle dejta var OCKSÅ GIFT! 

• Effie
    Bragdoll skrev 2012-01-08 00:18:40 följande:
    Hahaha, den killen jag kollade upp och skulle dejta var OCKSÅ GIFT! 
    Google is your friend!
  • Bragdoll
    vampyria2 skrev 2012-01-08 00:06:45 följande:
    Förhoppningsvis inser folk vad det där var för sida. Kommenterar man anonymt så är man inte trovärdig om man skriver en massa dynga.
  • Bragdoll
    Effie skrev 2012-01-08 00:19:42 följande:
    Google is your friend!
    Och ratsit ;)
  • HäckHäxan

Jag bryr mig inte, har dock fattat att folk gör sånt. Mig kan folk googla till fan löser av dom, man hittar inget eller så hittar man helt fel personer, oftast en konstnär med samma namn.

Vilket i sin tur är ganska komisk just eftersom jag faktiskt gillar just att skapa

Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • HäckHäxan
    Bragdoll skrev 2012-01-08 00:20:25 följande:
    Och ratsit ;)
    Skulle precis nämna den ju, för där vet jag fler som kollar oftare än de googlar.

Jo jag la min röst på annat.
  • HäckHäxan
    kickan89 skrev 2012-01-07 20:35:16 följande:
    Nej jag googlar aldrig folk fast nu googlade jag mig själv och fick upp en sida där min profilbild på facebook och mitt fullständiga namn kom upp och så kunde folk kommentera anonymt. Det hade bara kommit några få kommentarer men alla handlade om att jag typ var otrogen och att man inte skulle lita på mig. Ingen aning om vem som skrivit eftersom det är helt anonymt och vem som helst kan skriva men antagligen någon som aldrig träffat mig för jag har inte varit otrogen och har vad jag vet inga ovänner. Inte kunde man ta bort sig själv från sidan utan att betala heller. Får man verkligen göra så? :S
    Ehhhh typ att folk kommeterat dig och din facebook på en sida eller vadå? Ja jag vet jag kan inget om datorer, därför står jag nu med fågelmun undrande!
  • Effie

Jag antar att allt det här beror på att folk överlag har fläkt ut sig själv (bloggat, twittrat, postat foton etc) för mycket om sig själva och nu har insett att det som hamnar på nätet stannar på nätet. Tuff skit, men jag tycker faktiskt att man får skylla sig själv.

Klart det är kul att googla folk. Särskilt i dessa tider när alla försöker måla upp perfekta fasader.

Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?