• vampyria2

Är det okej att googla nya bekantskaper?

Läste just i en tråd om att folk faktiskt googlar på folk de håller på att lär känna och jag blev lite förvånad över att folk gör sånt, så nu vill jag veta om ni gör det Drömmer

Ni får gärna skriva om varför ni gör det eller inte gör det i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 01:24
    Ah en bra poäng som jag har missat är faktiskt att skriva är att vad jag är ute efter i min TS egentligen är inte om man googlar efter nummret eller edressen till någon, det är som att slå i telefonkatalogen faktiskt MEN det jag är ute efter är snokandet när man aktivt går in för att se vilken inkomst människan har och den har skulder, kollar om det finns något skvaller om den, har den varit otrogen tidigare, har den gjort något annat jag inte gillar...det är sån info jag har svårt fö.r att acceptera, vissa saker måste få ha sin tid och allt är inte så som man läser det på nätet och då kan det vara skjystare att låta människor få en chans att berätta såna saker i sin tackt tycker jag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?
  • Topcom

Jag träffade en kille ute på stan för några år sedan. Vi snackade lite och bytte nr. När vi hade träffats några ånger fick jag veta att han hade googlat mig för att se vart jag bodde och checkat att det verkligen var mitt nr som jag hade gett honom. Lite weird tyckte jag. Han ville väl inte bli blåst.

Han har ett skumt förflutet, så jag förstår att han vill ha stenkoll på människorna omkring honom, men bara den vetskapen gjorde en ju lite skeptisk. Så ja, det var ju lite obehagligt.

Jag har dock full förståelse för folk som googlar på människor de "träffat" på internet (innan de träffas IRL alltså). Det finns ju den ena skummisen efter den andra på internet. 

• vampyria2
    snorkan skrev 2012-01-07 15:32:38 följande:
    Byrålåda?...mobil?.....nej det tycker jag verkligen inte är jämförbara saker, det du nämner är ju personliga saker.

att googla får vem som helst göra, det är inte intrång i någons privata liv tycker jag. 
    Ja men problemet är just att det privata kan finnas ute på nätet utan att man har bett om det och då tycker jag att man ska få chansen att berätta en del saker själv innan någon annan snokar reda på det.

Men jag ser ju i och med denna tråd att jag är ganska ensam om att tycka så
  • An0nym0us

Nej, det gör jag faktiskt inte.

Jag tycker lite synd om dom som har unika namn eller namn som ingen annan har...det tar ju en sekund att få fram alla uppgifter då. Finns inget som heter privatliv i Sverige så jag undrar hur dom gör...Om man heter Anna kan man iallfall känna sig lite trygg då man kan smälta in bland alla andra Annor.

Om jag hade ett sånt unikt namn så skulle jag nog ljuga för en (ny)bekant och säga att jag heter typ "Lisa" istället för mitt riktiga namn "Lisalinjard" tills jag känner mig trygg..

• Äppelpaj80

Nej det brukar jag inte göra. Men när det gick att kolla inkomstuppgifter på ratsit.se anonymt brukade jag roa mig med det däremot.
    Har väl hänt att jag googlat någon ytlig bekant men det är personer som jobbat offentligt på något sätt.

• Laurora

Ja! fast ibland vill jag inte veta då skiter jag i det

• FamilyGay

Är frågan ifall det är ok eller om jag gör det? Tycker väl det är OK men skulle aldrig orka engagera mig själv såpass.

• Bragdoll

Har gjort det vid tillfällen då jag inte riktigt litat på vad en person sagt. Jag har hängt på dejtingsajter bland annat och det är lite si och så med vad folk säger.. 
    Mest har det väl varit Ratsit för att kolla så killen jag tänkte dejta inte var gift  

Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?