• vampyria2

Är det okej att googla nya bekantskaper?

Läste just i en tråd om att folk faktiskt googlar på folk de håller på att lär känna och jag blev lite förvånad över att folk gör sånt, så nu vill jag veta om ni gör det Drömmer

Ni får gärna skriva om varför ni gör det eller inte gör det i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 01:24
    Ah en bra poäng som jag har missat är faktiskt att skriva är att vad jag är ute efter i min TS egentligen är inte om man googlar efter nummret eller edressen till någon, det är som att slå i telefonkatalogen faktiskt MEN det jag är ute efter är snokandet när man aktivt går in för att se vilken inkomst människan har och den har skulder, kollar om det finns något skvaller om den, har den varit otrogen tidigare, har den gjort något annat jag inte gillar...det är sån info jag har svårt fö.r att acceptera, vissa saker måste få ha sin tid och allt är inte så som man läser det på nätet och då kan det vara skjystare att låta människor få en chans att berätta såna saker i sin tackt tycker jag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?
  • Vladjie
    HäxanSurtant skrev 2012-01-08 00:58:23 följande:
    Vadan den ledsna gubben? {#emotions_dlg.flower}
    Tack för frågan... Jag antar att den representerar... Typ... något... Sötis {#emotions_dlg.flower}
  • HäckHäxan
    Vladjie skrev 2012-01-08 01:17:10 följande:
    Tack för frågan... Jag antar att den representerar... Typ... något... Sötis {#emotions_dlg.flower}
    Tack själv. Ja du ibland känner man sig bara sån, så är det ju!
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • Regnig måndag
    vampyria2 skrev 2012-01-08 01:11:48 följande:
    Ah en bra poäng som jag har missat är faktiskt att skriva är att vad jag är ute efter i min TS egentligen är inte om man googlar efter nummret eller edressen till någon, det är som att slå i telefonkatalogen faktiskt MEN det jag är ute efter är snokandet när man aktivt går in för att se vilken inkomst människan har och den har skulder, kollar om det finns något skvaller om den, har den varit otrogen tidigare, har den gjort något annat jag inte gillar...det är sån info jag har svårt fö.r att acceptera, vissa saker måste få ha sin tid och allt är inte så som man läser det på nätet och då kan det vara skjystare att låta människor få en chans att berätta såna saker i sin tackt tycker jag.
    Jag bara undrar, hur vanligt tror du att det är att man tar reda på inkomst, skulder (hur får man veta det?) via nätet? Eller otrohet? Hur vanligt är sånt skvaller?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Effie
    Bragdoll skrev 2012-01-08 01:14:27 följande:
    Jaha, i så fall har jag aldrig googlat någon vad jag vet.
    Inte annat än kändisar då möjligen. Eftersom jag är löjligt intresserad av skvaller.. förlåt..  
    Inte jag heller.
    Finns det ens särskilt mycket skvaller om folk (som inte är kändisar) på nätet? Jag har aldrig sökt på det sättet, men jag har aldrig hittat något av en slump heller.
    Däremot finns det ju en hel del bloggar och skit som folk frivilligt har lagt upp om sig själva. Sånt får man stå för, tycker jag. Och sånt har jag hittat av en slump. Sökte bl.a. på en avhandling och hittade en kollegas anonyma blogg. Det var rätt intressant att se henne vräka ur sig skit om kollegor och arbetet.
  • Vladjie
    HäxanSurtant skrev 2012-01-08 01:18:54 följande:
    Tack själv. Ja du ibland känner man sig bara sån, så är det ju!

Obestämd

De båda i rad sammanfattar i stort sett mig...
  • Polly S
    vampyria2 skrev 2012-01-08 01:11:48 följande:

var hittar du skvaller och otrohetsinfo? dessutom, om det är falsarier, varför anmäler man det inte och försöker ta bort det?
  • Bragdoll
    Polly S skrev 2012-01-08 01:21:32 följande:
    var hittar du skvaller och otrohetsinfo? dessutom, om det är falsarier, varför anmäler man det inte och försöker ta bort det?
    Några sidor bak så har en tjej hittat en sida där man anonymt kan kommentera vem som helst som har twitter och facebook. 
    Vill man ta bort kommentarerna får man betala. 
  • vampyria2
    Regnig måndag skrev 2012-01-08 01:19:17 följande:
    Jag bara undrar, hur vanligt tror du att det är att man tar reda på inkomst, skulder (hur får man veta det?) via nätet? Eller otrohet? Hur vanligt är sånt skvaller?
    Jag var inne i några trådar här på FL och upptäckte att flera hade skrivit att de höll på med sånt, då gick jag in på flashback om kollade runt och där verkade det inte allt för ovanligt heller, därför jag blev så förvånad och startade denna tråd men ska nog uppdatera TS lite känns det som Drömmer
    Jag använder alltid hitta,nu för att hitta folk och tänkte inte ens på att man kunnde uppfatta min fråga på det viset också Cool
  • Regnig måndag
    Bragdoll skrev 2012-01-08 01:14:27 följande:
    Jaha, i så fall har jag aldrig googlat någon vad jag vet.
    Inte annat än kändisar då möjligen. Eftersom jag är löjligt intresserad av skvaller.. förlåt..  
    Jag har gjort det en gång då jag skulle köpa en produkt från ett för mig okänt företag.
    En rätt slug rackare men det gick tack vare lite kartläggning att inse att det var skojerier från början till slut.
  • Regnig måndag
    vampyria2 skrev 2012-01-08 01:24:12 följande:
    Jag var inne i några trådar här på FL och upptäckte att flera hade skrivit att de höll på med sånt, då gick jag in på flashback om kollade runt och där verkade det inte allt för ovanligt heller, därför jag blev så förvånad och startade denna tråd men ska nog uppdatera TS lite känns det som Drömmer
    Jag använder alltid hitta,nu för att hitta folk och tänkte inte ens på att man kunnde uppfatta min fråga på det viset också Cool
    Ok, det lät som en intressant iakttagelse.

Jag blir faktisk rätt impad av fb, de får fram info hur fort som helst och hur mycket som helst.
Svar på tråden Är det okej att googla nya bekantskaper?