• jeja80

Sjuksköterskestudenter!

Tycker denna diskussion har gått lite långt. Det är väl klart att ALLA vill ha nära till sin vfu-plats oavsett om man har barn eller inte! Har man barn och kanske är ensamstående och inte kan lämna barnen förrän kl 6.15 då dom flesta dagis öppnar så är det väldigt svårt att ta sig 12 mil! Detta handlade inte om långa dagar på dagis! Klart man fixar det eftersom man gett sig in i det men jag tycker också att man ska försöka ta hänsyn till livssituationen så gått det går!!

På tal om något roligare så närmar det sig med storm steg, två veckor kvar att jobba :D

Älskar min lilla familj
  • jeja80

God morgon!!

Tänkte höra om det är nån här inne som har varit på reservupprop och kommit in? Fick ett brev igår att jag skulle komma till Linköping för det men det känns ju lite otroligt att komma in i Norrköping när jag hade reservnr 28. Är det nån som vet hur många reserver dom kallar?

Älskar min lilla familj
  • Emmeliina

Vi hade inte reservupprop på vår högskola men jag vet att det var väldigt många som inte var där på uppropet, då var vi 140 studenter allt som allt. Så att vara nummer 28 är ju inte helt omöjligt beroende på hur många som antags.

• alfrida
    jeja80 skrev 2013-08-14 07:12:07 följande:
    God morgon!!
    Tänkte höra om det är nån här inne som har varit på reservupprop och kommit in? Fick ett brev igår att jag skulle komma till Linköping för det men det känns ju lite otroligt att komma in i Norrköping när jag hade reservnr 28. Är det nån som vet hur många reserver dom kallar?
    Jag läser i Linköping. Hade en kursare som först kom in i Norrköping - åkte på upprop där på fm, sen i ilfart till Linköping för att samma dag (på em) gå på reservupprop och kom sedan in i Linköping. Jag tror dom kallade minst 10 st, om jag inte minns fel.
  • alfrida

Och i Linköping är dom väldigt tillmötesgående vad gäller om man bor långt bort och har svårt att ta sig till vfu. Jag har fått komma med förslag på ställen jag har lätt att ta mig till och har fått de platserna utan några krusiduller.

Att jag har barn och har en skiftarbetande sambo är en annan femma - det har jag inte ens kollat om dom tar hänsyn till, jag menar - det är ju jag som gett mig in i detta pluggeriet och då visste jag ju redan vad jag hade att förhålla mig till med skifttider och småbarn. Däremot har min sambo fått ta ledigt eller byta arbetstid för att jag ska kunna följa schemat. Och på vfu-platserna har det ofta gått att byta nåt pass om det har kört ihop sig helt hemma.

Jag vet att de som t.ex. spelar basket, handboll, fotboll på högre nivåer tas mycket hänsyn till också på min skola - de ska t.ex. få en vfu-plats nära hemmet och ska inte behöva bo på vandrarhem.

• Emmeliina

Vet ni om det är efter T5 man får jobba som assisterande ssk eller är det efter T4 eller kanske under T5?

• alfrida
    Emmeliina skrev 2013-08-14 20:22:35 följande:
    Vet ni om det är efter T5 man får jobba som assisterande ssk eller är det efter T4 eller kanske under T5?

Har en kursare som jobbar som ssk under sommaren nu efter t5.
  • jeja80

Alfrida: det känns härligt att dom tar hänsyn till studenterna :)

Pratade idag med studievägledaren och jag sa till att jag ville ha platsen om det nu kommer ner så långt på reservlistan. Känns ändå konstigt att man blir kallad när man är reserv 28 efter andra urvalet. Jag hoppas visserligen att jag på nått mirakulöst sett ska komma in i Norrköping så jag slipper pendla men gör jag inte det så är jag jätteglad över min plats i Nyköping.

Älskar min lilla familj
  • avocadoo

Åh sitter och funderar på vilken kirurgi-bok man ska köpa... Vilken rekommenderar ni?

• Sjuksköterska01
    avocadoo skrev 2013-08-19 12:54:34 följande:
    Åh sitter och funderar på vilken kirurgi-bok man ska köpa... Vilken rekommenderar ni?

Vilka har ni att välja på?
    Annars rekomenderar jag Kirurgiboken av Järhult.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!