• Helia

Sjuksköterskestudenter!

Måste fråga er en sak.

Om man studerar på distans, hur blir det med praktiken? Måste man göra den i samma kommun skolan ligger i eller kan man göra det i sin egna hemkommun?

• MammaTillMy11
    Totti skrev 2013-11-19 17:02:19 följande:
    I termin 4 hos oss (MDH) har vi 8 veckor på sjukhus (medicin/kirurgi) och 2 veckor akutplacering (akuten, IVA, HIA, MAVA, Anestesi...) 
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
  • aronnax
    Vackert skrev 2013-11-18 12:14:09 följande:
    Chansade på KLL och skrev rätt. Helt sjukt ju.

Bra jobbat!
  • aronnax
    H2O Mineral skrev 2013-11-17 22:41:05 följande:
    Hon fick nog fel för att tremor redan var med om exempel, dvs det fick man inte skriva. 

Var det så är det ju mer logiskt såklart, då går det ju bort.
  • Momalicious

Helia: på LTU har man bara garanterad plats i Norrbottens län, men de försöker ordna där man bor/vill göra sin VFU. Kommun eller stad har jag aldrig hört någon skola som garanterar, jag gör inte någon av mina två placeringar hemma utan har ungefär en timmes resväg med bil.

• aronnax

Jag har också fått resa till mina VFUplatser. Nu pendlar jag trekvart en väg. Inte kul alls men det är så det är.

• Emmeliina
    Totti skrev 2013-11-19 17:02:19 följande:

Vad har mab för praktik i termin tre och fyra?

Det beror ju på vilken skola du går på. Ingen är likadan som den andra. Gå in och kolla på kursplanerna så ser du vad du har i vilka terminer.
  • H2O Mineral
    aronnax skrev 2013-11-19 21:00:13 följande:

Var det så är det ju mer logiskt såklart, då går det ju bort.
    Ja, det var så. Gjorde själv tenta förra året. 
    www.familjeliv.se/Forum-26-448/m71594591.html
  • H2O Mineral
    Helia skrev 2013-11-19 14:31:50 följande:
    Måste fråga er en sak.
    Om man studerar på distans, hur blir det med praktiken? Måste man göra den i samma kommun skolan ligger i eller kan man göra det i sin egna hemkommun?
    Man brukar oftast kunna göra den på hemorten. Olika beroende på vilken skola du läser på. Ibland kan man få ordna praktiken själv.
    www.familjeliv.se/Forum-26-448/m71594591.html
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!