• aronnax

Sjuksköterskestudenter!

Är avis på er T6or som har gjort allt sitt. Har muntlig tenta och ett seminarium kvar.
    Men den sjuttonde är vi klaaaara!
    Det har varit en sjuhelvetes resa.
    Så kul, men under tiden har jag:

genomgått en Gastric bypass och gått ner 60 kg.
    Genomgått en cancersjukdom med fyra operationer som följd och blivit frisk (lite efterkontroller bara)
    Fått nytt jobb.
    Följt min väns kamp mot en hjärntumör och tagit hand om hennes son genom sorgen samt begravt henne.
    Tagit hand om min underbara familj.

Men framförallt utvecklats massor!

Blod svett och tårar har det varit minsann- men nu är vi sjuksköterskor -SHIT! :)

• Flashbulb
    aronnax skrev 2014-01-04 21:09:19 följande:
    Är avis på er T6or som har gjort allt sitt. Har muntlig tenta och ett seminarium kvar.
    Men den sjuttonde är vi klaaaara!
    Det har varit en sjuhelvetes resa.
    Så kul, men under tiden har jag:

genomgått en Gastric bypass och gått ner 60 kg.
    Genomgått en cancersjukdom med fyra operationer som följd och blivit frisk (lite efterkontroller bara)
    Fått nytt jobb.
    Följt min väns kamp mot en hjärntumör och tagit hand om hennes son genom sorgen samt begravt henne.
    Tagit hand om min underbara familj.

Men framförallt utvecklats massor!

Blod svett och tårar har det varit minsann- men nu är vi sjuksköterskor -SHIT! :)
    Gratulerar! Tålamod är den viktigaste läxan att lära sig i livet.
  • aronnax
    Flashbulb skrev 2014-01-04 21:23:29 följande:
    Gratulerar! Tålamod är den viktigaste läxan att lära sig i livet.
    Tack, du har rätt, och en av de svåraste!
  • mystery88

Jag känner att jag inte har helt koll på hur 2-skift, 3-skift o.s.v. fungerar riktigt. Har någon lust att förklara det så skulle jag bli jätteglad. :)

• Vitamin

Min bror och svägerska bjuder till examensfest för min brorson som tar sin sköterskeexamen nu i januari. Tänkte att jag kanske kan få hjälp i den här tråden med tips på en kul/användbar/bra present till honom. Tänker mig något i 1000-kr-klassen. Fick också i uppdrag att göra ett sånghäfte med 4-5 sånger, finns det några speciella studentlåtar för sjuksköterskor? Eller sjunger inte studenter längre? hmm, inser just hur gammal och ovetande man är i såna här sammanhang! (Är ju ett tag sedan man pluggade själv) Tacksam för tips!

• Catlady2013
    Vitamin skrev 2014-01-06 13:47:08 följande:
    Min bror och svägerska bjuder till examensfest för min brorson som tar sin sköterskeexamen nu i januari. Tänkte att jag kanske kan få hjälp i den här tråden med tips på en kul/användbar/bra present till honom. Tänker mig något i 1000-kr-klassen. Fick också i uppdrag att göra ett sånghäfte med 4-5 sånger, finns det några speciella studentlåtar för sjuksköterskor? Eller sjunger inte studenter längre? hmm, inser just hur gammal och ovetande man är i såna här sammanhang! (Är ju ett tag sedan man pluggade själv) Tacksam för tips!
    Examenslåtar? Inte student Men har inga tips, du får nog skriva en själv!

Vart ska killen börja jobba?
  • Catlady2013

Googlade sjuksköterskessånger och vips fanns det massor! Du får lyssna och stämma av.

• Ztiwie

Hej hej! Jag har under flera år funderat på att börja studera till sjuksköterska. Jag känner mig obeslutsam och tar gärna emot era råd. Jag har en son på snart 2 år, och lillebror kommer till världen nu i slutet av februari. Är det helt galet av mig att vilja börja studera redan höstterminen 2014? Jag planerar isf att studera heltid. L är då ca 2,5 och bebis 6 mån. Fadern och mormor är tänkta barnpassare till bebis medan jag är i skolan. L är på dagis. Vad tror ni? Är detta genomförbart utan att bli övermäktigt för mig ?

• JA77
    Ztiwie skrev 2014-01-06 14:20:17 följande:
    Hej hej! Jag har under flera år funderat på att börja studera till sjuksköterska. Jag känner mig obeslutsam och tar gärna emot era råd. Jag har en son på snart 2 år, och lillebror kommer till världen nu i slutet av februari. Är det helt galet av mig att vilja börja studera redan höstterminen 2014? Jag planerar isf att studera heltid. L är då ca 2,5 och bebis 6 mån. Fadern och mormor är tänkta barnpassare till bebis medan jag är i skolan. L är på dagis. Vad tror ni? Är detta genomförbart utan att bli övermäktigt för mig ?
    Absolut! Första terminen är ju teoretisk. 
  • avocadoo
    Ztiwie skrev 2014-01-06 14:20:17 följande:
    Var mammaledig 60% första 1,5 terminerna. Gick jättebra verkligen :)
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!