• Mosaik

Sjuksköterskestudenter!

avocadoo skrev 2014-01-13 16:16:15 följande:
    The notebook

About a boy

Patient 67

Tillsammans4 skrev 2014-01-13 14:32:44 följande:
    "A Beautiful Mind är den sanna och gripande historien om matematikgeniet, John Forbes Nash Jr. Filmen utspelar sig mestadels under 50-talet där Forbes Nash Jr. formulerade sin matematiska teori den så kallade Game theory, som han tilldelades Nobelpriset i ekonomi för. Trots att vi i dag ser honom som ett av de största matematiska genierna under vår tid, klassades han som schizofren av sin samtid. Filmen har fått 8 oscarnomineringar och vann fyra Golden Globe." Kopierat från bio.nu. Älskar den filmen! Även om du inte väljer den för skolarbetet, se den! Den skildrar hans livsberättelse med sin sjukdom på ett mycket bra och fängslande sätt.

Tack för era tips! Har jag otur tvingas jag se allihop och välja sen ;) Tack!
  • aronnax

AAAHHHH!! Sista skoldagen idag.
    Bara examensdagen på Fredag,
    är så glad och nöjd och lite sorgsen att mista mina kursare. Men mest at allt jädrans stolt!
    :)

• Momalicious

Åh vad härligt! Grattis! Jag börjar termin 3 på måndag, snart är halva utbildningen avklarad.

• Chetti
    aronnax skrev 2014-01-14 19:48:52 följande:
    AAAHHHH!! Sista skoldagen idag.
    Bara examensdagen på Fredag,
    är så glad och nöjd och lite sorgsen att mista mina kursare. Men mest at allt jädrans stolt!
    :)

Härligt! Grattis och ha så kul på fredag!!
    blääääääääääää
  • Emmeliina
    Mosaik skrev 2014-01-13 10:41:48 följande:

Vad handlar den om?
    En sång för Martin. Gråter lika mycket varje gång. En fantastisk svensk (!) film :)
  • Chetti
    bomman skrev 2014-01-15 16:26:04 följande:
    Hemtenta i vårdvetenskap och idéhistoria- suck!

Hemtenta i vårdetik och livsåskådningsvetenskap. Får inte riktigt till det men den ska vara inne på fredag 23.00 så hoppas jag är nöjd tills dess =)
    blääääääääääää
  • Chetti

Jag undrar om någon har en bra länk till författningshandboken här på nätet? Den känns lite onödig att köpa då det utkommer en ny upplaga varje år. Jag har för mig att någon härinne sade att den fanns att läsa på nätet

blääääääääääää
  • aronnax
    Chetti skrev 2014-01-15 21:36:29 följande:

Jag undrar om någon har en bra länk till författningshandboken här på nätet? Den känns lite onödig att köpa då det utkommer en ny upplaga varje år. Jag har för mig att någon härinne sade att den fanns att läsa på nätet

Har sökt allt på socialstyrelsen.se.

Lånade boken på bibblan till den muntliga tentan vi hade i författningskunskap och ledarskap.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!