• Emmeliina

Sjuksköterskestudenter!

jessy 93 skrev 2014-01-25 17:46:28 följande:

Hej jag har börjat min termin 4 i utbildningen, efter termin 3 skulle man efter 90hp (studerar i Norrköping) få ett intyg att man är uska. Då jag inte klara statistik tentan på 1HP så har jag bara 89HP i slutet av termin 3. Är det någon mer med detta problem eller som gått igenom detta med att få ett uska intyg även om man inte klara sista tentan? Vill gärna vara uska på mitt sommarjobb och inte bara vårdbiträde, omtentan är i maj.

Hinner du inte få några poäng under terminen då? Eller får du alla 30 registrerat i slutet? Vi får alltid registrerat så fort vi klarat en delkurs. Kan i vilket fall som helst inte tänka mig att någon arbetsplats skulle hänga upp sig på 1hp när det gäller usk arbete.
  • Thyla
    Hej jag har börjat min termin 4 i utbildningen, efter termin 3 skulle man efter 90hp (studerar i Norrköping) få ett intyg att man är uska. Då jag inte klara statistik tentan på 1HP så har jag bara 89HP i slutet av termin 3. Är det någon mer med detta problem eller som gått igenom detta med att få ett uska intyg även om man inte klara sista tentan? Vill gärna vara uska på mitt sommarjobb och inte bara vårdbiträde, omtentan är i maj.
    På min skola får vi inget intyg utan vi blir usk när vi blir anställda som det. Dvs vi har samma kompetens som de. Jag hade inte klarat alla tentor på termin 3 när jag fick sommarjobb inom psyk vård som skörare. vilket är en specialform av usk. Så sök jobb. Skicka med dem kurser du läst och läser. Testa iaf. 
  • Aricept

Fast usk är en anställningstitel och jag tvivlar på att din arbetsgivare inte skulle anställa dig som usk pga det...
  • jessy 93
    Emmeliina skrev 2014-01-25 23:31:56 följande:
    Hinner du inte få några poäng under terminen då? Eller får du alla 30 registrerat i slutet? Vi får alltid registrerat så fort vi klarat en delkurs. Kan i vilket fall som helst inte tänka mig att någon arbetsplats skulle hänga upp sig på 1hp när det gäller usk arbete.

Jag får min 30 fulla poäng när kg klarar statistik tentan som är i maj så under tiden är jag bara klar med två terminer. Nä jag tycker att dem inte kan hänga upp sig på det med, sulor behövs ju. Har anmält mig till vikariebanken och prata med dem Ang mitt problem och dem skulle kolla upp det och meddela mig senare om dem ska skriva mig som uska eller inte.
  • Emmeliina

Sitter och räknar och räknar och räknar på läkemedelsberäkningen nu. Tycker de kan nöja sig med att ha en sån tenta under utbildningen och inte tre! Den första klarade jag på första försöket men det känns jobbigare denna gången av någon anledning.

• bomman

Det står helt still i huvudet! Har gruppexaminationen nästa vecka i form av seminarium där vi ska levande göra /åskådliggöra en situation utifrån livsvärldsteoretiska och systemiskt begrepp. Hur 17 ska vi göra det? Tips mottages vänligen! Känner mig helt blank i hjärnan!

• mamajennie

Hej! Vilken termin läser ni och vad har ni sökt för sommarjobb? Nyfiken i en strut :)

Läser själv T3 och skulle så gärna jobba på förlossningen eller BB, men här är det undersköterska från T4 som gäller. Har sökt ändå :)

• Emmeliina
    mamajennie skrev 2014-02-12 13:47:23 följande:

Hej! Vilken termin läser ni och vad har ni sökt för sommarjobb? Nyfiken i en strut :)

Läser själv T3 och skulle så gärna jobba på förlossningen eller BB, men här är det undersköterska från T4 som gäller. Har sökt ändå :)

Jag går i termin 4 nu och ska jobba på en akutmottagning. Är undersköterska sen innan visserligen men har märkt att det väger tungt att läsa till ssk också. De flesta i min klass har faktiskt fått det sommarjobb de vill ha och väldigt många har fått på perinatal och neonatalavdelningen utan att ha någon usk erfarenhet sedan innan :)
  • mamajennie
    Emmeliina skrev 2014-02-12 18:15:35 följande:
    Jag går i termin 4 nu och ska jobba på en akutmottagning. Är undersköterska sen innan visserligen men har märkt att det väger tungt att läsa till ssk också. De flesta i min klass har faktiskt fått det sommarjobb de vill ha och väldigt många har fått på perinatal och neonatalavdelningen utan att ha någon usk erfarenhet sedan innan :)
    Kul! Ja, akutmottagningen verkar väldigt spännande också! Inom vilket landsting ska du jobba?
  • Emmeliina
    mamajennie skrev 2014-02-12 20:54:06 följande:
    Kul! Ja, akutmottagningen verkar väldigt spännande också! Inom vilket landsting ska du jobba?
    Region Skåne. Inget vidare bra landsting tyvärr...
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!