• trollizz

FAS3.

Någon mer som snart går in i Fas3 och vill diskutera detta vidare? Tankar, funderingar, RÄTTIGHETER...
    Kanske veta att man inte är ensam i denna hopplösa situation...

Hör av er!! Glad

• Svar på tråden FAS3.
  • ÄrlaPärla

MatsAtari eftersom du uppenbarligen inte läser mina inlägg innan du svarar ( jag har i varje inlägg skrivit att jag tycker betalningen för en FAS3 är för låg, ändå raljerar du om att jag inte tycker det) så avslutar jag härmed min diskution. Om du inte bemödar med med att läsa så finns det ingen orsak för mig skriva, då kan jag istället diskutera med någon som är engagerad och repektfull nog att läsa.   

• yimby

Men ÄrlaPärla, exemplet med din mor kan inte illustrera felaktigheterna kring fas3.

Vem var det nyligen som fick 75 timmars samhällstjänst? Tror jag läste om en våldtäktsman som fick det som straff.
    Trolliz har fått tre år! Det säger mycket om synen på arbetslösa.

• trollizz
    yimby skrev 2012-03-07 18:01:40 följande:
    Men ÄrlaPärla, exemplet med din mor kan inte illustrera felaktigheterna kring fas3.

Vem var det nyligen som fick 75 timmars samhällstjänst? Tror jag läste om en våldtäktsman som fick det som straff.
    Trolliz har fått tre år! Det säger mycket om synen på arbetslösa.
    Ja, fan  inte klokt ju.  När jag läser  sånt så  undrar jag vad jag gjort  för  att förtjäna samhällstjänst..??..
    Janne Josefsson...help me!

Nja...jag har inte än haft samhällstjänst... Det är så klyddigt det här. Jag har haft aktivitetsstöd i 2 år. Genomgått fas1 och 2 antar jag. Inte fått ta ut semester sen det att jag gick in i aktivitesstödet. Så  det är ju ändå detsamma. Nu snart,.typ nästa vecka (AF vet inte ens  exakt när) går jag in i Fas3. Då  ska  jag utföra samhällstjänst på OBESTÄMD tid.
    Snälla hjälp mig någon. Mitt rop på hjällp. Många ser ju att detta är helt fel. Jag vill kämpa, men jag behöver  fler som villl  kämpa med mig.
  • yimby
    trollizz skrev 2012-03-07 23:40:03 följande:
    Ja, fan  inte klokt ju.  När jag läser  sånt så  undrar jag vad jag gjort  för  att förtjäna samhällstjänst..??..
    Janne Josefsson...help me!

Nja...jag har inte än haft samhällstjänst... Det är så klyddigt det här. Jag har haft aktivitetsstöd i 2 år. Genomgått fas1 och 2 antar jag. Inte fått ta ut semester sen det att jag gick in i aktivitesstödet. Så  det är ju ändå detsamma. Nu snart,.typ nästa vecka (AF vet inte ens  exakt när) går jag in i Fas3. Då  ska  jag utföra samhällstjänst på OBESTÄMD tid.
    Snälla hjälp mig någon. Mitt rop på hjällp. Många ser ju att detta är helt fel. Jag vill kämpa, men jag behöver  fler som villl  kämpa med mig.
    Jag tror det finns föreningar för de som går i fas 3. Det framgick när jag googlade fas 3 tidigare. Som vanligt i Sverige kommer ingen gå ut och demonstrera, men lite alternativt motstånd uppstår i studiecirklar, grupper, etc. På ytan verkar ju landet gå strålande, just eftersom vi inte har någon vana att protestera högljutt.
    Det kan ha varit bra tidigare.

Läste en bok på franska som hette La revolution suedoise, den studerades på Science Politique i Paris, ett bra universitet. Bokens huvudtes var att Sverige trots allt gått igenom en revolution i fråga om rättigheter och demokrati UTAN blodsspillning och barrikader - till skillnad från då Frankrike och många andra länder. Det unika i Sverige har varit uppslutningen i det tysta, i alla dessa föreningar, att folk grupperar sig, i fackförbundens starka position.

Men eftersom detta nu urholkas sakta men säkert kommer det finnas behov för att folk faktiskt protesterar mer våldsamt.

Fas 3 är en sån sak som jag direkt skulle demonstrera mot om det ordnades en demonstration.

Sen måste jag ju fråga dig Trolliz, vad för typ av hjälp du behöver och vill ha?
  • MatsAtari
    yimby skrev 2012-03-08 14:26:06 följande:
    Fas 3 är en sån sak som jag direkt skulle demonstrera mot om det ordnades en demonstration.
    Personligen tror jag det blir svårt att arrangera något sådant.
    Vem fan vill gå ut och visa upp för hela stan att man är långtidsarbetslös?
  • yimby

matsatari:  jag är inte långtidsarbetslös, jag skulle ändå demonstrera.

Jag är inget aktivist på något sätt. Däremot har jag bott utomlands. Och där går 100 000-tas människor ut på gatorna för mindre än fas 3, kan jag säga. För att bilda opinion.  Sverige bloggar folk istället. Men då blir det mest bloggar om silikonbröst.

• Annette 732

visst får du väl ha semester på aktivitetsstödet??

• trollizz
    Annette 732 skrev 2012-03-26 17:33:42 följande:
    visst får du väl ha semester på aktivitetsstödet??
    Lovdagar möjligtvis.
    Jag snackar semester från mitt arbete, mitt riktiga jobb.
    Så konstigt att inte det finns fler med samma problem.
    Jag får inte enligt DEM ta semester från mitt arbete, då  tackar jag NEJ  till
    jobb....... SJUKT!
Svar på tråden FAS3.