FAS3.
Någon mer som snart går in i Fas3 och vill diskutera detta vidare? Tankar, funderingar, RÄTTIGHETER...
Kanske veta att man inte är ensam i denna hopplösa situation...
Hör av er!!
Någon mer som snart går in i Fas3 och vill diskutera detta vidare? Tankar, funderingar, RÄTTIGHETER...
Kanske veta att man inte är ensam i denna hopplösa situation...
Hör av er!!
Fas3 tillkännagavs 2007 och kickade igång 2009. Det är därmed omöjligt att ha befunnit sig i fas3 i mer än 2-3 år. Och, ärligt talat, om din väninna har varit arbetslös i 20 år sedan Posten lade ner, så är det definitivt på tiden att hon får en spark i baken så att hon kommer ut och provar på lite saker. Man kan inte bara sitta på häcken och förvänta sig att bli försörjd resten av livet för att ETT företag stänger ner.
Drygt 4000 är inte omöjligt att få ;)
Det är väl grundbeloppet om man inte har rätt till inkomstrelaterad ersättning från A-kassan. Och har man varit arbetslös i 20 år så är det fullt möjligt att man gått ur A-kassan under den tiden och därmed tappat sin inkomstrelaterade A-kassa.
Själv har jag en suverän FAS3-plats hos en förening =)) Det blir vad man gör det till, fick förslag om ridklubben i stan. Handläggaren på AF hade inte tid att ringa, jag ringde upp själv och måste tydligen ha lyckats för nu 2 månader senare så vill de anställa mig framöver dock inte på 100% men det "kräver" jag inte heller =)
Får man fråga vad ni FAS3-anti-människor tycker att folk som varit arbetslösa i 20 år ska få för åtgärder istället för praktik? Ytterligare en CV-skola eller Word-kurs?